-
Сповіщення: Увесь № 91 за 2020 р. – Газета "Все про бухгалтерський облік"
Що робити з неякісною індивідуальною податковою консультацією
У статті ми розглянемо випадок, коли платник отримав від податкового органу індивідуальну податкову консультацію (далі — ІПК) із витягами з нормативних актів і без жодного чіткого роз’яснення ситуації, про яку його запитували. Як поводити себе в таких обставинах і як це виправити на користь собі ми й оповімо в цій консультації.
Погодьтеся, багато хто з наших читачів опинявся в ситуації, коли стоїш на роздоріжжі застосування того чи іншого пункту (статті, норми) податкового законодавства. І як свідчить практика, кожен (суб’єкт підприємницької діяльності, податківець) бачить свій розвиток подій. Але нам треба ухвалити максимально правильне рішення, щоб у майбутньому не довелося відповідати за хибне розуміння чесно заробленою копійчиною. І в цьому нам може допомогти безпосередньо контролюючий орган. Тобто контролери надають на звернення платника ІПК, яку він застосовує при визначенні податкового зобов’язання. Усе просто, латво1 і зрозуміло, у випадку коли надана ІПК якісна і висвітлює в повному обсязі всі охоплені в ній запитання. А от як бути, якщо відповідь без потрібного висновку або роз’яснення? Поза тим, в отриманій жаданій ІПК наведені тільки витяги із законодавства або посилання на узгодження відповіді з іншими держорганами. І виходить, що відповідь іще більше заплутала платника, тобто не допомогла, а навпаки. Усе це ми почнемо поступово, крок за кроком розбирати в цьому матеріалі. Як кажуть на телебаченні: “не перемикайтеся, буде цікаво”.
Андрій САВЕНОК,
консультант газети “Все про бухгалтерський облік”
1 Латво — легко.