Лист від 15.10.2020 р. № 161011/18320 “Щодо зазначення у договорах про закупівлю коду класифікатора закупівель”
Державна казначейська служба України
Лист від 15.10.2020 р. № 161011/18320
Щодо зазначення у договорах про закупівлю коду класифікатора закупівель
Державна казначейська служба України (далі — Казначейство) розглянула звернення від 17.09.2020 щодо зазначення у договорах про закупівлю коду класифікатора закупівель та у межах компетенції повідомляє наступне.
Органи Казначейства здійснюють реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (далі — Кодекс) та Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.03.2012 за № 419/20732 (далі — Порядок № 309), та з урахуванням вимог законодавства у сфері закупівель.
Органи Казначейства звіряють поданий розпорядником Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (далі — Реєстр) та підтвердні документи на предмет відповідності даних, уключених до Реєстру.
Для виконання Казначейством покладених на нього функцій з контролю за дотримання бюджетного законодавства у частині реєстрації бюджетних зобов’язань органи Казначейства звіряють договори на предмет договору, ціну та строк дії договору.
Законом України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон) визначені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до статті 7 Закону органи Казначейства до здійснення оплати за договорами про закупівлю перевіряють наявність річного плану, договору про закупівлю та звіту про результати проведення процедури закупівлі, що підтверджують проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та за результатами якої укладено договір про закупівлю шляхом перегляду документів, розміщених в електронній системі закупівель.
Згідно із частиною третьою статті 3 Закону у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, та при здійснені таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково оприлюднює в електронній системі закупівель, відповідно до статті 10 Закону, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Крім того, статтею 3 Закону визначено перелік інформації, яку повинен містити звіт: дата укладення та номер договору/документа (документів), що підтверджують придбання товару (товарів), робіт та послуги (послуг); назва предмета закупівлі; ціна договору.
Пунктом 2.10 Порядку № 309 чітко визначені випадки, у яких органи Казначейства не реєструють бюджетні зобов’язання, зокрема у разі:
- відсутності у розпорядника бюджетних коштів бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом;
- відсутності документів, які підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання;
- відсутності затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми (крім випадків, у яких законодавством не передбачено його затвердження);
- невідповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми;
- відсутності документів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері закупівель;
- недотримання розпорядниками бюджетних коштів бюджетних повноважень та обмежень, які вводяться законодавчими та іншими нормативноправовими актами;
- недотримання вимог щодо оформлення поданих документів.
Враховуючи зазначене, здійснення контрольних повноважень органами Казначейства за дотриманням бюджетного законодавства у частині реєстрації бюджетних зобов’язань нормативно врегульовано.
Перший заступник Голови В. ДУДА
Лист має інформаційний характер.
Заголовок та виділення по тексту — редакційні.
Щиро дякую , дуже актуальна стаття.
Актуально.
Информация была полезна в работе.