Новорічні костюми: чи є їм місце в обліку підприємства
Консультацію присвячено обліку витрат на придбання новорічних костюмів коштом підприємства.
Зайчики, білочки, віднедавна олені і, звісно, головні гості новорічної програми — Дід Мороз і Снігуронька в усіляких культурних інтерпретаціях — невід’ємний атрибут новорічних і різдвяних свят. Якщо немає можливості запросити справжніх або хоча б належно костюмованих акторів, заклади ресторанного господарства, торговельні центри та інші клієнтоорієнтовані підприємства та організації виряджають своїх працівників. А щоб їх приодягти, купують костюми.
Придбання новорічних костюмів
Костюми, маски, дідоморозівські ковпаки і шапки — речі матеріальні. І хоча це не надто очевидно, але такі речі спроможні приносити економвигоди — залучати клієнтів, сприяти збільшенню обсягів продажу тощо. Ми схиляємося до того, що такі покупки — активи підприємства (п. 3 НП(С)БО 1 “Загальні вимоги до фінансової звітності”). Питання тільки — які?
Варіантів насправді небагато. Передусім слід визначитися, оборотні вони чи необоротні. Оборотні — це ті, котрі прослужать не більше року або операційного циклу, який триває більше року. Необоротні — довше.
Костюми-запаси. Маски тваринок із тонкого пластику, картонні ковпаки, майже одноразові, пошиті нашвидкуруч костюми та іншу недорогу новорічну мішуру цілком можна визнати запасами підприємства. Початково визнаючи їх недовговічність, ви все одно станете перед вибором — це просто запаси чи все-таки малоцінні швидкозношувані предмети (далі — МШП). До перших належать одноразові речі, які стануть непридатними після першого використання. Після купівлі їх оприбуткують, як правило, на субрахунок 209. МШП здатні прослужити довше, але не більше року чи операційного циклу. Їх обліковують на рахунку 22.
Костюми — необоротні активи. Якщо вбрання здатне прослужити довше року (або операційного циклу, що триває більше року), йому місце в необоротних активах. Вартість костюма та всі супутні витрати, безпосередньо пов’язані з його придбанням, підкажуть, з чим ви маєте справу — з об’єктом основних засобів (далі — ОЗ) чи все-таки з малоцінним необоротним матеріальним активом (далі — МНМА). Межу між такими необоротними активами підприємство встановлює самотужки і закріплює її в обліковій політиці.
Костюм, класифікований як ОЗ, можна обліковувати на субрахунку 109, а МНМА — на субрахунку 112. Але з’являться вони у складі активів не раніше, ніж такі необоротні активи введуть в експлуатацію. До цього всі пов’язані з покупкою видатки збирають за Дт 15.
Ірина МИХАЙЛОВА,
консультант газети “Все про бухгалтерський облік”
Яка цікава тема, особливо напередодні свят! Зберігаю у закладки. Дякую!
Тема вчасна, цікава…Дякую
Дякую, для нас це актуальна тема.
Очень интересная тема, так как приближается время корпоратива, хотим приобрести кастюм д.м и Снегурочки, теперь знаю как провести деньги по бухгалтерии на кастюмы
Я б ще зрозумів, якби мова велась про прокат новорічних костюмів як ідея для малого бізнесу. Ну де ви нині знайдете підприємства, окрім великих ТРЦ, які планують у період карантину закупити новорічні ковпаки і костюми саблезубої білки?
З статті почерпнула багато цікавого і про яке незнала.Дякую
Дякую за інформацію!
Дякую за консультацію!
Интересно
Актуальная и очень интересная тема,и все понятно.
Добре, що прочитала