Фірмовий одяг у ресторані: обліковий і податковий бік
Фірмовий одяг — це одяг із сервісною складовою. Не захисною (як спецодяг) і не з метою акценту на належність працівників до тієї чи іншої галузі (як формений одяг, який є обов’язковим для силовиків, працівників, які працюють у сфері транспорту, зв’язку, судовій системі тощо). Фірмовий одяг — це брендований логотипом компанії одяг, призначений для: зазивки1 компанії та торгової марки, позиціонування компанії серед конкурентів, формування унікального іміджу й репутації серед споживачів. І в ресторанному бізнесі здебільшого використовують саме фірмовий одяг. Тож у цьому матеріалі ми розглядатимемо обліково-податкові особливості видачі саме фірмового (корпоративного) одягу.
Антоніна КУРИЛЕНКО, консультант
з обліку та оподаткування, м. Київ
Список використаних нормативно-правових актів:
1. КЗпП — Кодекс законів про працю України.
2. ПКУ — Податковий кодекс України.
3. Закон про бухоблік — Закон України “Про бухгалтерський облік і фінансову звітність” від 16.07.99 р. № 996-ХІV.
4. Закон про охорону праці — Закон України “Про охорону праці” від 14.10.92 р. № 2694-XII.
5. Правила № 104 — Правила роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджені наказом Мінекономіки України від 19.04.07 р. № 104.
6. Положення № 88 — Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Мінфіну України від 24.05.95 р. № 88.
7. Положення № 53 — Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту, затверджене наказом Держгірпромнагляду України від 24.03.08 р. № 53.
8. Правила № 219 — Правила роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.02 р. № 219.
9. Інструкція № 5 — Інструкція зі статистики заробітної плати, затверджена наказом Держкомстату України від 13.01.04 р. № 5.