Оренда держмайна: нюанси бухгалтерськоприбуткового обліку
У цій консультації покажемо, як такі організаційнодоговірні нюанси оренди держмайна впливають на національнобухгалтерський та податковоприбутковий облік обох сторін державноорендного процесу (а саме держпідприємствабалансоутримувача (небюджетної установи) та орендаря — платників податку на прибуток).
Передусім виділимо три основні фішки, які додають пікантності обліку державно-орендних відносин.
По-перше: Розмір орендної плати щодо держмайна визначають по-особливому: він підлягає індексації (ч. 3 ст. 17 Закону № 157). Механізм її проведення розписаний у п.п. 4, 8, 10, 12, 13 Методики № 786.
Отже, фактично може виходити, що за оренду держмайна (залежно від індексу інфляції) слід постійно платити різну величину орендної плати. Дізнатися, яку конкретно суму необхідно перераховувати за відповідний місяць, орендар, по ідеї, може з рахунку чи іншого документа, наданого йому держпідприємством-орендодавцем.
Руслан ПОЛІЩУК,
консультант із питань обліку та оподаткування, м. Київ
1 Узуальний — звичайний, стандартний.
Чи є особливості сплати комунальних платежів при оренді держмайна?
Дуже доречно.
Для бухгалтера-початківця це просто знахідка, дякую за детальне пояснення обліку орендних операцій