Кому дістанеться переплата/податковий борг після реорганізації підприємства
Розрахунки підприємства з бюджетом під час реорганізації не завжди виходять “в нуль”. Частогусто хтось комусь щось таки винен — або бюджет отримав надмірну кількість податків від платника, або ж останній заборгував казні. І цей шлейф переплат/боргів переходить до правонаступника. Як це відбувається та як правонаступнику повернути кошти/погасити борги, розповімо в цій статті.
Що вважають переплатою податку/податковим боргом
Те, що мовою бухгалтера звучить як “переплата податку”, суворий ПКУ називає надміру або помилково сплаченими грошовими зобов’язаннями. При цьому надміру сплаченими вважають суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету або на єдиний рахунок понад нараховані суми грошових зобов’язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату (пп. 14.1.115 ПКУ). А от помилково сплачені грошові зобов’язання — суми коштів, які на певну дату надійшли до відповідного бюджету та/або на єдиний рахунок від юр або фізосіб, котрі не є платниками таких грошових зобов’язань, та у випадках, передбачених ст. 351 ПКУ (пп. 14.1.182 ПКУ).
На податковий борг перетворюється сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, та непогашеної пені. Нагадаємо: статус узгодженого отримує податкове зобов’язання, самостійно обчислене платником і зазначене у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подані до контролюючого органу (п. 54.1 ПКУ).
Андрій ЗАБОЛОТНИЙ,
консультант газети
“Все про бухгалтерський облік”