| Каталог статей |       | Спецвипуски |       Корисні посилання      
публікація з № 20 за 26.02.2021 р.

Поділ підприємства: облікові аспекти

Поділ це спосіб створення на базі суб’єкта господарювання декількох інших (двох чи більше). Поділ, на відміну від реорганізації шляхом виділу, передбачає передання всього майна підприємства, що ділиться, і його припинення. При поділу всі майнові права та обов’язки суб’єкта господарювання переходять за розподільчим балансом (у відповідних частинах) до кожного з правонаступників. Про юридичні нюанси поділу читайте на стор. 17 поточного номера. Бухоблік операцій з поділу розглянемо далі.

Реорганізація суб’єкта господарювання поділом передбачає, зокрема, такі етапи:

  • прийняття рішення про реорганізацію;
  • визначення часток майна, що передаються кожному з новостворених суб’єктів господарювання, а також частки їх засновників (власників);
  • складання розподільчого балансу. За відсутності законодавчо затвердженої форми цей документ матиме довільний вигляд. На практиці при створенні розподільчого балансу послуговуються Балансом за ф.ф. № 1, № 1-м чи № 1-мс.

Отже, з розподільчого балансу розпочинається бухгалтерський облік новостворених підприємств, бо у ньому визначено майно (активи та пасиви) юросіб, які утворилися в результаті поділу. Себто для кожного з правонаступників за результатом розподільчого балансу буде свій окремий баланс. А всі статті таких балансів слід обґрунтувати. Тож чималої уваги заслуговує документальне оформлення поділу підприємства, позаяк для кожного учасника цього процесу ваговите значення мають первинні документи.

Увага! Повна версія статті доступна лише передплатникам газети "Все про бухгалтерський облік"!
Авторизуйтеся, будь ласка:
Отримати код передплатника можна за телефоном (067) 325-60-58 або (044) 365-02-82.
Стати передплатником
Увага! Після авторизації натисніть Ctrl+F5, якщо сторінка відображається некоректно.

Олександра МІРОХІНА,
консультант з обліку та оподаткування,
м. Київ