Первинка в підприємця: яку треба вести і що буде за відсутність
Часом у бухгалтерському середовищі проковзує твердження, що первинні документи зобов’язані вести лише підприємства. А от підприємцям документувати кожну здійснену операцію ні до чого, оскільки ані Закон про бухоблік, ані Положення № 88 на них не поширюються. Та ми б не радили бути настільки категоричними, бо трапляється чимало ситуацій, у яких підприємцю без підтвердних документів не обійтися. Тож розглянемо їх у статті.
Для фізосіб-підприємців передбачено спеціальні правила оподаткування їхньої діяльності. Вони суттєво простіші, ніж для суб’єктів господарювання — підприємств. Тому тотальне документування всіх без винятку операцій підприємцю не потрібне. Одначе цілком уникнути оформлення і зберігання первинки не вдасться. Окрім цього, у певних випадках доведеться запастися “вхідною” первинкою, отриманою від контрагентів.
Вимоги щодо цього зустрічаємо як у податковому, так і в законодавстві у сфері торгівлі. І стосуються вони як платників єдиного податку, так і працюючих на загальній системі оподаткування. Взаємовідносини обох категорій підприємців із первинкою мають свої особливості. Тож розглядатимемо їх крізь призму систем оподаткування.
Наталія Волошина, консультант газети “Все про бухгалтерський облік”