Розходження в обліку пального в пересувному акцизному складі: що робити
Ми займаємося оптовою торгівлею газом скрапленим, зареєстровані платником акцизного податку. Реалізація газу проводиться виключно через пересувні акцизні склади. Тобто наш постачальник із стаціонарного акцизного складу завантажує в пересувний акцизний склад (газовоз) газ скраплений, який доставляється нашим покупцям на декілька АЗС. Постачальник на весь об’єм виписує на нас акцизну накладну (далі — АН). Реалізуючи цей газ, ми виписуємо акцизні накладні на кожну АЗС окремо. Як бути в ситуації, коли, для прикладу, в газовоз залили 35000 л, а злили лише 34500 л? Та буває протилежна ситуація — залито 35000 л, а злито 35100 л. Пересувні акцизні склади їздять постійно, після зливу знову завантажуються, себто процес безперервний.
Що робити з надлишками/нестачами? Чи можна не обнулювати пересувний акцизний склад після кожної поїздки і користуватися цими залишками в наступній, щоб перекрити ймовірні надлишки? Якщо ні, то як і на кого складати АН на залишки?
ВІДПОВІДЬ: Вочевидь, проблеми з реєстрацією АН у вас виникають через особливі правила включення транспортного засобу до Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий (далі — Перелік). Обговоримо все це в деталях та дамо рекомендації зі складання АН на залишки в ситуації, що у вас склалася.
Влада КАРПОВА,
к.е.н., консультант, CAP, м. Харків
Список використаних нормативно-правових актів:
1. ПКУ — Податковий кодекс України від 02.12.10 р. № 2755-VI.
2. Порядок № 262 — Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, затверджений наказом Мінфіну України від 19.06.19 р. № 262.