Таблиця цін: і стимул, і аргумент
Аби ціна, що декотрим може вбачатися низькою, не зумовлювала непевності у своїй звичайності (пп. 14.1.71 Податкового кодексу України, далі — ПКУ) і ринковості (пп. 14.1.219 ПКУ), не давала підстав засумніватися в наявності розумної економічної причини операції, себто її ділової мети (пп. 14.1.231 ПКУ) і не спокушала під час продажу фізособі порахувати тут й обкласти ПДФО індивідуальну знижку (за пп. “е” пп. 164.2.17 ПКУ), вкрай бажано завчасно обґрунтувати її звичайно-ринково-беззнижковий характер. Наприклад, заздалегідь затвердженим у рамках підприємства алгоритмом визначення цін залежно від позначених конкретних чинників, а не від того, хто купує товар — дружина директора чи теща засновника.
Цю залежність можна узаконити, а точніше — “унаказити”, чи то формулою, чи то графічно, чи то у вигляді таблиці. Якщо базових чинників — два й залежність може мати нібито дискретний характер, то найбільш симпатичною видається саме таблиця.
Олександр Кірш, заслужений економіст України