Захист прав споживачів: повернення товару в період посиленого карантину
Пропонуємо розглянути таку ситуацію: у Києві, напередодні введення весняного посиленого карантину, споживач за 11 тис. грн придбав непродовольчий товар, який із якихось причини його не влаштовує. Спроба повернути товар виявилася невдалою — на час локдауну магазин зачинено. У телефонному режимі консультант продавця запропонував надіслати товар через “Нову Пошту”. Тож на які норми покликатись і що робити, аби повернути гроші? Про це докладніше в нашій статті.
Захист прав споживачів під час локдауну
Як відомо, відповідно до п. п. 3—5 постанови № 1236 у редакції постанови № 104 “… на території регіонів, на яких установлений “червоний” рівень епідемічної небезпеки, додатково до обмежувальних протиепідемічних заходів, передбачених п. 3 цієї постанови, забороняється, зокрема приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері торговельного й побутового обслуговування населення, крім деяких виключень”.
Олександр МАРІКУЦА,
юрист, м. Кропивницький
Список використаних нормативно-правових актів:
1. Закон № 1023 — Закон України “Про захист прав споживачів” від 12.06.91 р. № 1023-ХІІ.
2. Постанова № 1236 — постанова КМУ “Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів із метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” від 09.12.2020 р. № 1236.
3. Постанова № 104 — постанова КМУ “Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України” від 17.02.2021 р. № 104.
Цікаво, дякую.