Дегустація алкоголю: організаційні та документально-облікові акценти
Дегустація — це визначення на смак якості продукту: чаю або кави, молочки (йогуртів, сирів), алкогольних напоїв, скажімо, пива чи вина тощо. Якщо говорити про дегустацію більш повно, то мовиться про випробування та/або оцінку якості продуктів за допомогою органів чуття. Темою статті ми обрали проведення дегустації алкогольних напоїв не професіоналами, а пересічними споживачами. Себто громадянами, які бажають спробувати їх на смак лишень для власного задоволення і визначитися з правильним вибором серед моря хмільної продукції, а не для надання якихось експертних висновків щодо тієї чи іншої градусної рідини.
Подібні дегустації виробники алкоголю здебільшого проводять із метою виявлення уподобань споживачів певного виду та/або бренду алкогольної продукції. Нагадаємо, що визначення алкогольних напоїв надає Закон № 481: це, зокрема, продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів із вмістом спирту етилового понад 0,5% об’ємних одиниць, зазначені в товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (окрім квасу “живого” бродіння), а також із вмістом спирту етилового 8,5% об’ємних одиниць та більше, зазначені в товарних позиціях 2103 90 30 00 згідно з УКТ ЗЕД1.
Позаяк маємо справу зі специфічним продуктом, то підготовка до дегустації алкогольних напоїв потребує пильної уваги і відповідної організації місць її проведення: виставкових площ, дегустаційних залів, ресторанних закладів тощо. Себто просто неба, у невеличкій продуктовій лавці чи навіть у визнаному супермаркеті алкоголь не наллєш.
Олександра МІРОХІНА,
консультант із питань обліку
та оподаткування, м. Київ
1 2203 — пиво із солоду (солодове); 2203 — вина виноградні, включаючи вина кріплені; сусло виноградне, крім того, що включено до товарної позиції 2009; 2205 — вермут та інше вино виноградне, з доданням рослинних або ароматичних речовин; 2206 — інші зброджені напої (наприклад, сидр, перрі (грушевий напій), напій медовий, саке); суміші із зброджених напоїв та суміші зброджених напоїв із безалкогольними напоями, в іншому місці не зазначені; 2103 90 30 00 — настоянки гіркі ароматичні з вмістом 44,2—49,2 об. % спирту та 1,5—6 мас. % тирличу (генціану), прянощів і різних інгредієнтів із вмістом 4—10% цукру, у посудинах місткістю не більш як 0,5 л.
2 Пеоти — неприємності, біди, прикрощі.
3 Розлогіше про рекламу алкогольних напоїв читайте на стор. 15 поточного номера.
4 Повніше про штрафні санкції за порушення обігу алкогольних напоїв можна прочитати в газеті “Все про бухгалтерський облік” № 79 за 28.08.2020 р. на стор. 29.
5 Вангувати — віщувати, передвіщувати.
6 Докладно про документальне оформлення рекламних роздач ми оповіли в газеті “Все про бухгалтерський облік” № 77 за 19.08.2020 р. на стор. 4.
7 ґрунтовніше про особливості обкладення податком на доходи безоплатних роздач читайте в газеті “Все про бухгалтерський облік” № 77 за 19.08.2020 р. на стор. 4.