Порядок надання комплексної публічної послуги “е-Підприємець”, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.2021 р. № 808
Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 4 серпня 2021 р. № 808
Порядок надання комплексної публічної послуги “е-Підприємець”
1. Цей Порядок визначає процедуру надання комплексної електронної публічної послуги “еПідприємець” (далі — комплексна електронна публічна послуга), що забезпечить спрощення умов для започаткування та/або провадження підприємницької діяльності та складається з таких послуг:
- державної реєстрації фізичної особи підприємцем;
- державної реєстрації змін до відомостей про фізичну особу — підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
- державної реєстрації створення товариства з обмеженою відповідальністю на підставі модельного статуту;
- державної реєстрації переходу товариства з обмеженою відповідальністю на діяльність на підставі модельного статуту;
- подання повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунка;
- реєстрації платником єдиного податку;
- реєстрації платником податку на додану вартість;
- видачі ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями;
- видачі ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами;
- видачі ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями;
- видачі ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами;
- видачі ліцензії на оптову торгівлю пальним (за відсутності місць оптової торгівлі пальним);
- видачі ліцензії на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки);
- видачі ліцензії на оптову торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
- видачі ліцензії на роздрібну торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
- видачі довідки про внесення місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів до Єдиного державного реєстру місць зберігання;
- реєстрації реєстратора розрахункових операцій та програмного реєстратора розрахункових операцій, а також пошуку фіскального чека;
- повідомлення про прийняття працівника (працівників) на роботу;
- реєстрації декларації відповідності матеріальнотехнічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;
- подання інформації про попит на робочу силу (вакансії);
- державної реєстрації потужностей операторів ринку харчових продуктів;
- реєстрації декларації відповідності матеріальнотехнічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
- видачі дозволу на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
- відкриття банківського рахунка.
2. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають таке значення:
- електронна публічна послуга — публічна послуга, яка надається з використанням національних та комерційних електронних інформаційних ресурсів (у тому числі в автоматичному режимі) на підставі заяви (звернення, запиту) на отримання публічної послуги, поданої у електронній формі з використанням національних електронних інформаційних ресурсів, у тому числі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі — Портал Дія);
- комплексна електронна публічна послуга — отримання декількох електронних публічних послуг у результаті одного запиту (однієї заяви) суб’єкта звернення (далі — заявник, користувач). Налаштування черговості та реалізація комплексних електронних публічних послуг здійснюється шляхом внесення змін до інтерфейсу та алгоритмів роботи Порталу Дія без необхідності додаткового правового врегулювання;
- публічна послуга — адміністративна послуга, послуга з видачі документів дозвільного характеру, ліцензій, на які не поширюється дія Закону України “Про адміністративні послуги”, інша послуга, що надається суб’єктом владних повноважень або банківською установою за заявою (зверненням, запитом) суб’єкта звернення і спрямована на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків суб’єкта звернення.
3. Комплексна електронна публічна послуга надається за бажанням особи, яка має намір започаткувати та/або провадити підприємницьку діяльність на підставі поданого в електронній формі запиту (заяви).
Надання комплексної електронної публічної послуги здійснюється на підставі одного запиту (заяви) заявника, сформованого за допомогою програмних засобів Порталу Дія, і документів та/або відомостей, необхідних для надання публічних послуг, що входять до складу такої комплексної електронної публічної послуги, за умови застосування заявником кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису.
Портал Дія забезпечує можливість вибору заявником публічних послуг, які він бажає одержати у складі комплексної електронної публічної послуги.
4. Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві, несе заявник, якщо інше не встановлено судом.
5. У разі коли отриманню публічних послуг під час надання комплексної електронної публічної послуги відповідно до законодавства повинне передувати отримання іншої публічної послуги, такі публічні послуги надаються в порядку черговості їх надання.
Для кожної наступної публічної послуги Портал Дія використовує подані заявником заяву та відомості з державних електронних інформаційних ресурсів державних органів, які є учасниками експериментального проекту, а також результати попередніх наданих публічних послуг. У разі коли для надання наступної публічної послуги не вистачає поданих заявником заяви та відомостей, Портал Дія використовує результати попередніх наданих публічних послуг.
6. Складення та/або подання будьяких додаткових заяв чи документів для отримання публічних послуг, визначених пунктом 1 цього Порядку, під час надання комплексної електронної публічної послуги “еПідприємець” не допускається, крім послуги, пов’язаної з відкриттям банківського рахунка.
Оплата адміністративного збору за отримання електронних публічних послуг здійснюється за допомогою програмних засобів Порталу Дія під час формування заяви.
У межах реалізації даного експериментального проекту забезпечується електронна інформаційна взаємодія між такими інформаційнотелекомунікаційними системами та державними електронними інформаційними ресурсами державних органів:
- Єдиним державним вебпорталом електронних послуг;
- Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
- Ліцензійним реєстром діючих ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами;
- Ліцензійним реєстром діючих ліцензій на оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями та тютюновими виробами;
- Єдиним державним реєстром місць зберігання, Реєстром виданих, призупинених та анульованих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами;
- Реєстром рахунків для сплати єдиного внеску;
- Електронним кабінетом платника податків;
- Єдиним банком даних про платників податків — юридичних осіб, Державним реєстром фізичних осіб — платників податків;
- Державним реєстром загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- Реєстром платників податку на додану вартість;
- Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій;
- Реєстром дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки;
- Державним реєстром об’єктів підвищеної небезпеки;
- Реєстром декларацій відповідності матеріальнотехнічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань охорони праці;
- Єдиною інформаційноаналітичною системою Державної служби зайнятості.
7. Інформаційна взаємодія між державними електронними інформаційними ресурсами здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, відповідного програмного та технічного забезпечення.
До запровадження інформаційної взаємодії засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів інформаційна взаємодія може здійснюватися з використанням інших інформаційнотелекомунікаційних систем із застосуванням в них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством. Обмін інформацією здійснюється з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронні довірчі послуги”, “Про захист персональних даних”, “Про захист інформації в інформаційнотелекомунікаційних системах”.
8. Інформування заявника про результати надання публічних послуг, визначених пунктом 1 цього Порядку, під час надання комплексної електронної публічної послуги здійснюється відповідним державним органом, який надавав таку публічну послугу, в день її надання за допомогою засобів телефонного, електронного (в тому числі засобами Порталу Дія) або поштового зв’язку.
У разі коли за результатами надання публічних послуг, визначених пунктом 1 цього Порядку, відповідно до законодавства передбачено видачу документа, такий документ може бути отриманий за вибором заявника у відповідного державного органу, який надавав таку публічну послугу, або не пізніше наступного робочого дня з дня надання публічної послуги надісланий заявникові рекомендованим листом за рахунок заявника.
9. Публічна послуга з відкриття банківського рахунка надається у складі комплексної електронної публічної послуги банківськими установами, що мають дійсний укладений договір з Мінцифри щодо надання такої послуги з використанням Порталу Дія.
О! Кум як раз думав чи выдкривати ФОП