-
Сповіщення: Увесь № 114 за 2021 р. – Газета "Все про бухгалтерський облік"
Зміна головного бухгалтера: як правильно передати справи
Дещо в цьому світі не змінюється, але стає іншим. Так і бухгалтерська служба — залишається, а змінюються лише персоналії в ній, зокрема, головні бухгалтери. Зрозуміло, що в кожного головбуха свій стиль та форма роботи, а всякий наступний переважно намагається все змінити на свій лад та знайти ґанж у роботі попередника. Водночас під час передачі справ у процесі зміни очільника головне — окреслити межі відповідальності та підвести риску, щоб у майбутньому новий головбух не розплачувався за огріхи, до яких не був причетний. Це можна забезпечити шляхом проведення інвентаризації, внутрішньої перевірки стану обліку та звітності і складання акта приймання-передачі справ, однак на практиці виконати всі ці дії не завжди реально. З’ясуймо можливі варіанти.
Зоряна КУРИЛЯК,
юрист, бухгалтер, експерт
з обліку та оподаткування, м. Львів
Список використаних нормативно-правових актів:
1. ПКУ — Податковий кодекс України.
2. БКУ — Бюджетний кодекс України.
3. Закон про бухоблік — Закон України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.99 р. № 996-XIV.
4. Закон про фінмоніторинг — Закон України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення” від 06.12.19 р. № 361-IX.
5. Типове положення № 59 — Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затверджене постановою КМУ від 26.01.11 р. № 59.
6. Положення про інвентаризацію — Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879.
7. Положення про головбухів — Положення про головних бухгалтерів, затверджене постановою Ради Міністрів СРСР від 24.01.80 р. № 59.
#бухоблік, #ТрудовіВідносини, #інвентаризація
Наказ про приймання-передачу справ
[/hidden]