Як документально оформити розбирання основних засобів
У разі ліквідації основних засобів у зв’язку з їх розібранням або перетворенням в інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватись за первісним призначенням, підприємство не нараховує податкових зобов’язань з ПДВ (у т.ч. відповідно до п. 198.5 ПКУ) при поданні контролюючому органу належним чином оформленого акта на списання основних засобів за формою, встановленою наказом Мінстату України “Про затвердження типових форм первинного обліку” від 29.12.95 р. № 352, або за довільною формою, за умови, що такий документ міститиме всю необхідну інформацію, яка дозволяє ідентифікувати операцію, та має належні реквізити первинного документа. Незалежно від форми складання документа на списання основних засобів такий документ має підтверджувати факт знищення, розібрання або перетворення основних засобів в інший спосіб, внаслідок чого основний засіб не може використовуватися за первісним призначенням.
Операцію з постачання відходів та брухту чорних і кольорових металів (згідно з переліками, затвердженими КМУ), отриманих у результаті такої ліквідації основних засобів, звільнено від обкладення ПДВ відповідно до п. 23 підрозділу 2 р. XX ПКУ.
ІПК ДПСУ від 13.12.19 р. № 1891/6/99-00-07-03-02-15/ІПК
#ОсновніЗасоби, #дайджест