Лист Мінфіну України від 15.01.15 р. № 31-11410-08-10/871 “Щодо первинних документів”
Департамент податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України на запит щодо первинних документів повідомляє.
Відповідно до статті 9 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” (далі — Закон) та Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 року № 88 (далі — Положення), підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій і повинні бути складені під час здійснення господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення.
Законом та Положенням визначені обов’язкові реквізити, які повинні мати первинні документи для надання їм юридичної сили і доказовості.
Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Якщо законодавством не встановлені типові форми первинних документів, оформлення господарських операцій може здійснюватися з використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов’язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм, визначені Законом та Положенням.
Ураховуючи зазначене, підприємство може використовувати виготовлені самостійно бланки первинних документів за умови, що такі бланки містять обов’язкові реквізити, передбачені законодавством.
Первинний документ про передачу майна в оренду складається після укладання відповідної угоди при фактичній передачі об’єкта оренди від орендодавця до орендаря.
Якщо ж первинний документ підтверджує факт користування об’єктом оренди орендарем протягом періоду (у даному випадку протягом місяця), то в ньому має зазначатися вартість відповідної послуги (надання майна в оренду) протягом цього періоду. Датою складання такого первинного документа є відповідно дата його підписання.
Водночас повідомляється, що згідно з пунктом 5.1 Положення з метою упорядкованості руху та своєчасності одержання для записів у бухгалтерському обліку первинних документів наказом керівника підприємства, установи встановлюється графік документообороту, в якому вказується дата створення або одержання від інших підприємств та установ документів, прийняття їх до обліку, передача в обробку та до архіву.
Директор Департаменту податкової, митної політики
та методології бухгалтерського обліку М. ЧМЕРУК
#ВоєннийСтан, #ПервинніДокументи, #лист