Первинних документів немає: що робити бухгалтеру
На жаль, у суб’єктів господарювання трапляються халепи, коли катма документів на отриманий товар або на роботи/послуги, результати яких вже отримано. Таке буває через різні причини. Наприклад, менеджер підприємства виявився не зовсім відповідальним та загубив видаткову накладну від постачальника чи навпаки — постачальник відіслав товар через “Нову Пошту”, але видаткову накладну не надав. Отже, у таких та інших подібних ситуаціях доводиться розбиратися працівникам бухгалтерії — адже без потрібних документів складно зафіксувати господарські операції в бухобліку. Та й брак первинки за будь-якої перевірки податківців — це “алярм”. У цій консультації намагатимемося визначити, що мають робити бухгалтери, коли трапився подібний казус.
Юрій ГРАКОВСЬКИЙ, незалежний консультант
Список використаних нормативно-правових актів:
1. ПКУ — Податковий кодекс України.
2. Закон про бухоблік — Закон України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.99 р. № 996-XIV.
3. Методрекомендації № 356 — Методичні рекомендації по застосуванню регістрів бухгалтерського обліку, затверджені наказом Мінфіну України від 29.12.2000 р. № 356.
4. ДСТУ 2732:2004 — Національний стандарт України ДСТУ 2732:2004 “Діловодство й архівна справа”, затверджений наказом Держспоживстандарту України від 28.05.04 р. № 97.
#ПервинніДокументи, #ПодатковийКредит, #бухоблік