Релокація нотаріуса: організаційно-документальні наслідки
СИТУАЦІЯ: Приватний нотаріус припинив свою діяльність у нотаріальному окрузі однієї області і планує зареєструватися в нотаріальному окрузі іншої області.
ЗАПИТАННЯ: Які наступні дії нотаріуса як платника податків щодо реєстрації (перереєстрації) у зв’язку зі зміною нотаріального округу, розташуванням робочого місця нотаріуса за адресою на території іншої адміністративної територіальної одиниці, ніж місце постійного проживання та які документи, в якій формі, яким чином (письмово чи в електронному вигляді), якому органу, в які строки нотаріус має подати, щоб не порушити податкове законодавство України?
АРГУМЕНТОВАНА ВІДПОВІДЬ ДПСУ: Підпунктом 65.10.2 ПКУ та пп. 2 п. 11.18 р. XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.11 р. № 1588 (далі — Порядок № 1588), визначено, що фізособи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, знімаються з обліку після її припинення або зупинення чи зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу на підставі поданої до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП.
Згідно з п. 65.3 ПКУ для взяття на облік фізособа, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, протягом 10 календарних днів після державної реєстрації (реєстрації) незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує її право на провадження незалежної професійної діяльності, зобов’язана подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання заяву за формою № 5-ОПП (для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність) та копію документа відповідно до пп. 1 п. 6.7 р. VI Порядку № 1588, що підтверджує право фізособи на провадження незалежної професійної діяльності.
Подання документів в електронній формі здійснюється з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.
Так, фізособа, щодо якої внесено до Реєстру самозайнятих осіб запис про припинення незалежної професійної діяльності та яка має намір повторно провадити незалежну професійну діяльність, стає на облік в контролюючому органі за місцем свого постійного проживання у день подання заяви за формою № 5-ОПП та копій документів, що підтверджують право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності.