Норми витрат палива скасували: як із цим жити далі
Із консультації ви дізнаєтеся, як скасування норм витрат палива вплине на підприємства та підприємців, які використовують у своїй діяльності автотранспорт: що було, що буде і чим серце заспокоїться.
Злощасні Норми № 43, які вже давно набили оскому всім обліковцям, котрі мають справу зі списанням пально-мастильних матеріалів (далі — ПММ), нарешті втратили чинність. Це відбулося 2 листопада 2023 р. завдяки наказу № 1011, про що ми повідомили нашим передплатникам у газеті “Все про бухгалтерський облік” № 107 за 2023 р. на стор. 25. Цей крок давно назрів, бо Норми № 43, відверто, давно застаріли і не встигали за прогресом автомобілебудування. Далеко не всі автовласники знаходили в них потрібний норматив витрачання палива для своїх конкретних марок, моделей, модифікацій.
Ба більше, багато хто взагалі не вважав за потрібне послуговуватися цим документом, оскільки він навіть не був зареєстрований у Мін’юсті. Наказ будь-якого міністерства, який має на меті встановлювати обов’язки для громадян та юросіб, мати міжвідомчий характер, має пройти реєстрацію в органах юстиції, інакше для широкого загалу він не є обов’язковим (п. 2 Порядку № 34/5, п. п. 2, 3 Положення № 731). Але навіть за браком такої реєстрації чи не головним пропагандистом застосування Норм № 43, до того ж усіма поголівно, виступали податківці. Давайте розбиратися, чи дійсно такі норми потрібні і чи можна без них списувати ПММ.
Олена КОВАЛЕНКО,
CAP, консультант газети
“Все про бухгалтерський облік”
#автомобіль, #паливо, #витрати