Архітектор зареєструвався платником ПДВ: як скласти ПН на незавершені операції
Фізособа-підприємець із 01.01.2024 р. перейшла зі спрощеної системи на загальну з ПДВ. ФОП розробляє містобудівну документацію. Договір із замовником укладено минулого року на загальну суму 180000 грн. Саме тоді було сплачено аванс у розмірі 40000 грн. Акти виконаних робіт ще не підписано.
Як правильно зробити додаткову угоду про те, що сума тепер включає ПДВ? Необхідно зазначити, що лише залишок суми 140000 грн включає ПДВ? Цього року замовник заплатив ще 6000 грн авансу, тож тепер я маю зареєструвати податкову накладну на 6000 грн? Чи правильно я розумію, що кількість визначають так: 6000 : 140000 = 0,04285714? Чи є якісь вимоги щодо кількості знаків після коми? У податковій накладній я можу записати код послуги за ДКПП 71.11 чи треба повністю, наприклад, 71.11.31-00.00?
Запитання з консультаційної лінії
ВІДПОВІДЬ: Ваша думка слушна: після реєстрації платником ПДВ варто внести зміни до раніше укладених недовиконаних договорів, аби визначити порядок нарахування ПДВ. Якщо цього не зробити, податківці матимуть спокусу докинути вам ПДВ “згори”, оскільки в договорі фігурує ціна “без ПДВ”. А цей податок відповідно до пп. 194.1.1 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) додають до бази оподаткування.
Олег ЛАЗУРНИЙ,
консультант газети
“Все про бухгалтерський облік”
#будівництво, #ПДВ, #ПодатковаНакладна, #НезавершеніОперації