-
Сповіщення: Увесь № 22 за 2024 р. – Газета "Все про бухгалтерський облік"
Податкова на деокупованих територіях працює! (Інтерв’ю з в.о. начальника Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі Олефіренком Сергієм Володимировичем)
Інтерв’ю з в.о. начальника Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі Олефіренком Сергієм Володимировичем.
Після деокупації правобережної Херсонщини виникло чимало запитань про відновлення діяльності Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі. Зокрема, щодо надання адміністративних послуг населенню та бізнесу. Наразі на звільненій території працює чотири Центри обслуговування платників.
Уже вдалося поновити надання найзатребуваніших адміністративних послуг, а саме: видачу податкових номерів, довідок про отримані доходи та сплачені податки, ліцензій на право торгівлі підакцизною продукцією; реєстрацію юридичних осіб платниками єдиного податку, надання довірчих послуг та витягів з Реєстру платників єдиного податку юридичним особам тощо.
Нагадаймо читачам, які документи потрібно подати громадянину України для отримання податкового номера (Картки платника податків)?
С. О.: Почнемо з того, що громадянин може отримати податковий номер у будь-якому контролюючому органі ДПС.
Для цього необхідно завітати до будь-якого Центру обслуговування платників на території України та подати один із таких документів:
- паспорт громадянина України (якщо паспорт у вигляді картки, то необхідно також надати витяг із реєстру територіальної громади для підтвердження інформації про задеклароване місце проживання);
- паспорт громадянина України для виїзду за кордон із відміткою про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання (для громадян України, які виїжджають за кордон на постійне проживання чи постійно проживають за кордоном);
- тимчасове посвідчення громадянина України;
- е-паспорт;
- е-паспорт для виїзду за кордон.
Для підтвердження факту внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа подає довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Для реєстрації малолітніх осіб (до 14 років) один із батьків (усиновитель, опікун, піклувальник) подає свідоцтво про народження дитини та документ, що посвідчує його особу. Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою.
Податковий номер можуть видати представнику громадянина за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії, а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на видачу такого документа та її копії.
Зазвичай картку платника податків видають упродовж декількох хвилин.
Як отримати податковий номер українцям, які перебувають за кордоном та не можуть повернутися в Україну?
С. О.: Громадяни України, які проживають або перебувають за кордоном, у разі необхідності внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків або отримання податкового номера, можуть надіслати поштою на адресу ДПС (04053, м. Київ, Львівська площа, 8) Облікову картку за формою № 1 ДР/Заяву про внесення змін за формою № 5 ДР та ксерокопію з чітким зображенням документа, що посвідчує особу.
Наголошую, що підпис громадянина на Обліковій картці/Заяві про внесення змін та довіреність на реєстрацію/внесення змін до Державного реєстру та/або отримання документа, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі, повинні бути засвідчені у встановленому законодавством порядку. Водночас документи, видані компетентними органами іноземної держави та складені іноземною мовою, повинні бути засвідчені в установленому законодавством України порядку та перекладені українською мовою, якщо іншого не передбачено міжнародними договорами України.
Також акцентую увагу на можливості дистанційного подання документів за допомогою системи “Електронний кабінет”.
Як громадянину отримати інформацію про суми виплачених доходів?
С. О.: Наразі послуга щодо надання громадянам відомості з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору, максимально спрощена. Для цього необхідно лише подати відповідний запит у паперовому або електронному вигляді.
За допомогою порталу “Дія”, сервісу ДПС “Електронний кабінет” або застосунку “Моя податкова” такі відомості отримати найзручніше. Після авторизації в будь-якій із цих платформ за допомогою електронного або хмарного підпису чи BankID громадянин обирає період, за який хоче отримати інформацію, та надсилає запит. Відповідь надсилається упродовж лічених хвилин.
Отриманий електронний документ, засвідчений кваліфікованою електронною печаткою ДПС, є аналогом документа, виданого в паперовій формі. Перевірити його достовірність можна через вебпортал Центрального засвідчувального органу в розділі “Довірчі послуги”/”Перевірити” підпис або за посиланням: czo.gov.ua/verify.
Із початком повномасштабного вторгнення набув розвитку волонтерський рух. Як офіційно стати волонтером?
С. О.: Для зарахування до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі — Реєстр волонтерів) громадянин-благодійник (особисто, поштою або через представника) подає до територіального органу ДПС Заяву № 1-РВ. Найзручнішим є подання Заяви засобами порталу “Дія”, сервісу ДПС “Електронний кабінет” або застосунку “Моя податкова”.
Реквізити реєстраційної Заяви № 1-РВ мають бути заповнені у повному обсязі та бути достовірними. Обов’язково слід заповнити дані рахунку/рахунків, відкритих у банках на ім’я такого волонтера, що призначені для здійснення благодійної діяльності та дати початку здійснення діяльності як волонтера, яка не може бути раніше дати відкриття рахунка із найменшою датою.
Заяву № 1-РВ розглядають протягом одного робочого дня, що настає за днем її отримання. Відповідь про включення до Реєстру волонтерів або причина, через яку заява потребує доопрацювання та повторного подання, надається у листі або у квитанції, залежно від форми отримання заяви (паперова або електронна).
Чи мають можливість херсонські бізнесмени зареєструвати реєстратори розрахункових операцій та як це зробити?
С. О.: Так, ми надаємо таку послугу. Процедури реєстрації РРО/ПРРО встановлені порядками, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 “Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій”.
Для реєстрації програмного РРО суб’єкт господарювання засобами Електронного кабінету надає відповідну заяву за формою № 1-ПРРО.
У разі реєстрації класичного РРО суб’єкт господарювання або його представник подає до податкової інспекції за місцем основного обліку заяву за формою № 1-РРО (у паперовій формі або в електронній — засобами сервісу “Електронний кабінет”). До слова, представнику суб’єкта господарювання необхідно мати документи, що посвідчують його особу та підтверджують надані йому повноваження.
У разі подання е-заяви реєстраційне посвідчення можна отримати в Електронному кабінеті, а його копію — на адресу своєї електронної пошти. Для цього в реєстраційній заяві потрібно зазначити спосіб отримання документа.
Варто знати, що для реєстрації класичного або програмного РРО на обліку має перебувати господарська одиниця, де буде використовуватися такий РРО. Тобто потрібно обов’язково надати до податкової служби повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність за формою № 20-ОПП.
Як отримати ліцензію на право торгівлі у роздріб алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах?
С. О.: Щоб отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, суб’єкт господарювання особисто (через законного представника), поштою (рекомендованим листом) або через е-кабінет подає до головного управління ДПС за місцем здійснення торговельної діяльності заяву, в якій необхідно вказати інформацію, визначену ст. 15 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального”, та документ, що підтверджує внесення 1/4 частки річної плати за ліцензію.
Такі ліцензії видаються протягом 10 календарних днів, терміном на один рік.
Що б ви наостанок побажали або порадили платникам податків?
С. О.: Ми вдячні всім суб’єктам господарювання Херсонщини, які в надскладних умовах відроджують бізнес і наповнюють бюджет. Фахівці податкової служби Херсонщини завжди відкриті до конструктивного діалогу та радо нададуть інформаційну підтримку з питань оподаткування. Будь-які труднощі легше долати разом, тому ми завжди залишаємось на зв’язку. Контакти та актуальну інформацію можна завжди знайти на нашому субсайті або на сторінці у Facebook. Для оперативного та безпечного отримання адміністративних послуг радимо використовувати “Електронний кабінет” або застосунок “Моя податкова”.
Ексклюзивне інтерв’ю Олефіренка Сергія — в.о. начальника Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та
м. Севастополі — головному редактору газети “Все про бухгалтерський облік”
Зої Слободянюк
#інтерв’ю, #ПодатковийНомер, #РРО, #ліцензія, #торгівля