Як під час війни готують бухгалтерів на Поділлі (Інтерв’ю із завідувачкою кафедри обліку та оподаткування Вінницького торговельно-економічного інституту Державного торговельно-економічного університету, докторкою економічних наук, професоркою Ганною Даценко)
Інтерв’ю із завідувачкою кафедри обліку
та оподаткування Вінницького торговельно-економічного
інституту Державного торговельно-економічного університету,
докторкою економічних наук, професоркою Ганною Василівною Даценко.
Ганна Василівна Даценко —
завідувачка кафедрою обліку та оподаткування
Вінницького торговельно-економічного
інституту Державного торговельно-економічного університету,
докторка економічних наук, професорка
Добрий день, шановна Ганно Василівно. Ви — завідувачка кафедри обліку та оподаткування Вінницького торговельно-економічного інституту, який сьогодні є лідером економічної освіти Поділля. Як організовано освітньо-виховний процес інституту під час війни?
Г. Д.: Інститут має понад 50-річну історію та здійснює підготовку молодших бакалаврів, бакалаврів та магістрів за 17 спеціальностями. Очолює інститут докторка, філософських наук, професорка, заслужений заслужена працівниця України Наталія Замкова. Завдяки професійному підходу, управлінню вдалося сформувати в інституті потужний осередок для підготовки майбутніх висококваліфікованих фахівців. Профіль нашого закладу дає можливість готувати економістів, менеджерів, фінансистів, бухгалтерів, філологів, юристів, товарознавців, маркетологів, працівників готельно-ресторанної та туристичної індустрії тощо.
Керівництвом інституту створено потужну матеріально-технічну базу для організації та забезпечення повноцінного навчально-виховного процесу в умовах воєнного стану. У непростих умовах інституту вдалося зберегти стабільність освітнього процесу, навчання студентів здійснюється офлайн — в аудиторіях. За потреби вони мають можливість перебувати в укриттях. Ба більше, йдучи назустріч студентам, за результатами опитування, старші курси бакалаврату та магістратури обрали можливість навчатися дистанційно, оскільки більшість із них працюють та знаходяться віддалено.
Окрім того, керівництву вдалося максимально зберегти професорсько-викладацький склад майже повністю. Викладання здійснюють висококваліфіковані науково-педагогічні працівники, з яких 85% мають вчені звання та наукові ступені. Нині підготовку майбутніх фахівців забезпечують три факультети, яким підпорядковано 11 кафедр.
Інституту вдалося під час воєнного стану підтвердити Сертифікат управління якості у сфері вищої освіти та вчергове стати лауреатом конкурсу “Імена, яким довіряють”.
Що б ви могли зазначити щодо матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу інституту?
Г. Д.: Підготовка фахівців у ВТЕІ ДТЕУ здійснюється у трьох власних корпусах, що використовуються у навчальному процесі. Усі корпуси інституту відповідають санітарним нормам щодо влаштування та утримання навчальних закладів вищої освіти. Більшість аудиторій укомплектовані мультимедійними засобами, інтреактивними дошками для проведення лекційних і практичних занять. Студенти мають можливість відвідувати легкоатлетичний комплекс із біговими доріжками, басейн. Інститут має два гуртожитки.
Комп’ютерні лабораторії оснащені комп’ютерами із сучасним програмним забезпеченням. Спеціальне програмне забезпечення використовується для проведення практичних/лабораторних занять із професійних дисциплін, навчальних тренінгів. В інституті наявні профільнооблаштовані аудиторії для проведення практичних занять, наприклад, аудиторія — під зал суду, лінгафонні кабінети, три читальні зали з необмеженим доступом до інтернету. Науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти мають можливість користуватися електронною бібліотекою.
Як відбувається підготовка фахівців саме вашою кафедрою?
Г. Д.: На сьогодні кафедра готує здобувачів вищої освіти за двома освітніми програмами “Облік і оподаткування” та “Фінансовий контроль та аудит”, що відповідають стандарту спеціальності 071 “Облік і оподаткування”. Освітні програми передбачають вивчення обов’язкових освітніх компонент (дисциплін), які забезпечують отримання якісної підготовки за фахом, а також вибіркових компонент (дисциплін), що суттєво підвищує конкурентоспроможність наших випускників на ринку праці.
Вибірковість дисциплін враховує рекомендації роботодавців-стейголдерів, з якими кафедра плідно співпрацює тривалий період. Це сприяє працевлаштуванню випускників у будь-якій сфері — бізнес, фінанси, наука, державний сектор або громадські організації (включно з офісними затишними середовищами, фрілансом та віддаленою роботою).
Кафедра приділяє велику увагу зв’язкам з роботодавцями: проводить зустрічі, організовує круглі столи, семінари, під час яких провідні спеціалісти знайомлять студентів з особливостями практичної діяльності та новинами в галузі обліку, оподаткування, аудиту.
Які посади можуть обіймати випускники спеціальності “Облік і оподаткування”?
Г. Д.: Випускники нашої кафедри можуть працювати на підприємствах різних галузей та форм власності та обіймати такі посади: бухгалтер підприємства, бухгалтер-економіст, бухгалтер-фінансист, бухгалтер бюджетних установ, фахівець з обліку (інспектор) в банку, аналітик консолідованої інформації, аналітик управлінської звітності, головний бухгалтер, державний інспектор, державний аудитор, внутрішній аудитор, консультант з оптимізації податкового навантаження, податковий консультант, помічник експерта з оцінки майна, директор із питань фінансового обліку, судовий експерт-економіст, експерт із дью ділідженсу, експерт із консалтингових послуг. експерт із питань аутсорсингу, фінансовий аналітик, економіст-аналітик, фінансовий директор, фінансовий консультант, експерт з економічних питань кібербезпеки, спеціаліст з обліку міжнародних корпорацій, податковий едвайзер, діджитал-аналітик, діджитал-директор, мережевий бухгалтер, мережевий консультант з аудиту, інформаційний аналітик, web-аналітик, аналітик із питань фінансово-економічної безпеки, науковий співробітник, консультант (фінансово-економічна безпека підприємств, установ та організацій).
В інституті на постійній основі проводять Ярмарок вакансій, де студенти можуть познайомитися з роботодавцями-представниками підприємств, детально дізнатися про особливості діяльності підприємства та за нагодою працевлаштуватися.
Як студенти інституту проводять своє дозвілля?
Г. Д.: У Вінницькому торговельно-економічному інституті працює відділ з організації виховної та культурно-мистецької роботи студентів, в якому діють творчі аматорські колективи: народний театр пісні “Слов’янка”, народний театр сучасного танцю “Ритм серця”, ансамбль народного танцю “Сяйво”, інструментальний ансамбль, гурток художнього читання та декламування.
Створено всі умови для занять фізичною культурою та спортом на власній та орендованій спортивній базі: сучасний стадіон зі штучним покриттям, спортивний майданчик, легкоатлетичні доріжки, басейн та спортивний зал. Працюють спортивні секції з плавання, легкої атлетики, футболу (чоловічого та жіночого), волейболу (чоловічого та жіночого), баскетболу (чоловічого та жіночого), бадмінтону, загальної фізичної підготовки, легкої атлетики, настільного тенісу, аеробіки, боксу.
Освіта — це шлях у майбутнє. Пройдіть його з Вінницьким торговельно-економічним інститутом Державного торговельно-економічного університету!
Ексклюзивне інтерв’ю із завідувачкою кафедри обліку та оподаткування Вінницького торговельно-економічного
інституту Державного
торговельно-економічного університету, докторкою економічних наук, професоркою, Ганною Василівною Даценко —
головному редактору газети
“Все про бухгалтерський облік”
Зої Слободянюк
#інтерв’ю, #ВоєннийСтан, #освіта
Навчання це наша сила! Розумні, грамотні, молоді фахівці це майбутне сильної країни! Це майбутне нашої України!