Перейменування вулиці та “роздрібні” ліцензії на алкоголь і тютюн
СИТУАЦІЯ. Згідно з рішенням міськради перейменовано вулицю в місті. Товариство з метою зміни адреси в ліцензіях на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами в магазині, який знаходиться на цій вулиці, звернулося до ГУ ДПС в області із заявами на зміну назви вулиці в цих ліцензіях. Проте податківці відмовилися брати в роботу ці заяви без витягу, який підтверджує, що орендодавець за договором оренди нерухомого майна змінив документи на право власності з урахуванням перейменування вулиці.
ЗАПИТАННЯ:
1. Чи має право ГУ ДПС в області відмовляти у видачі ліцензії Товариству за таких обставин?
2. В які терміни необхідно увідповіднити документи, якщо це потрібно згідно із законодавством?
АРГУМЕНТОВАНА ВІДПОВІДЬ ДПСУ: Згідно з ч. 2 ст. 15 Закону № 481 ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, видаються за умови обов’язкової реєстрації об’єкта оподаткування відповідно до вимог п. 63.3 ПКУ.
Відповідно до п. 8.5 р. VIII Порядку № 1588 у разі зміни відомостей про об’єкт, через який провадиться діяльність, зокрема, зміни місцезнаходження, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за ф. № 20-ОПП з оновленою інформацією про цей об’єкт у такому самому порядку та строки, як і під час реєстрації, створення чи відкриття об’єкта.
Першоджерелом даних щодо об’єкта, через який провадиться діяльність, зокрема, щодо його місцезнаходження (адреси) для ф. № 20-ОПП, є правовстановлювальні документи, які актуальні на дату її подання.
Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 26 Закону № 1952 у разі, якщо відбулася зміна адреси об’єкта нерухомого майна, відомості виправляються державним реєстратором прав на нерухоме майно на підставі, зокрема, заяви особи, відомості про речові права, обтяження речових прав якої містять такі відомості.
Після внесення відповідних змін до правовстановлювальних документів про адресу об’єкта нерухомого майна, керуючись п. 8.5 р. VIII Порядку № 1588, платник податків подає ф. № 20-ОПП про зміни щодо місцезнаходження об’єкта оподаткування.
Окрім того, у разі продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів суб’єкт господарювання має проводити розрахунки із застосуванням РРО/ПРРО відповідно до вимог Закону про РРО. Назва та адреса господарської одиниці є обов’язковими реквізитами фіскального чека згідно з п. 2 р. II Положення № 13.
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами додатково зазначаються, зокрема, адреса місця торгівлі, перелік РРО, ПРРО, які знаходяться в місці торгівлі (ч. 39 ст. 15 Закону № 481). Перереєстрація РРО/ПРРО, зосібна, у разі зміни адреси господарської одиниці, відбувається за умови подання та на підставі даних ф. № 20-ОПП, в якому відомості щодо місцезнаходження (адреси), де знаходиться об’єкт оподаткування, відповідають відомостям правовстановлювальних документів, актуальних на дату його подання.
Згідно з ч. 56 ст. 15 Закону № 481 у разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії, суб’єкт господарювання зобов’язаний у місячний термін із дня внесення таких змін звернутися до органу, який видав ліцензію, з відповідною заявою. Орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає йому ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін (ч. 57 ст. 15 Закону № 481).
ІПК ДПСУ від 26.12.2023 р. № 4884/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК
#ліцензія, #нерухомість, #торгівля