Оренда державного майна: як орендодавцю нарахувати ПДВ
Приводом для написання цієї статті послужила така ситуація: балансоутримувач державного майна є платником ПДВ. Наше підприємство здає в оренду це майно та виставляє рахунок орендарю: сума орендної плати (наша частина) + сума орендної плати, що йде в бюджет, +
+ загальне ПДВ. На рахунок нам платять нашу оренду плату + загальну суму ПДВ. На яку суму складати податкову накладну?
Розподіл орендної плати
Плата за оренду державного майна підлягає розподілу. Частина суми орендної плати надходить в Держбюджет, а частина на рахунок-орендодавця/балансоутримувача (ч.5 ст. 17 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” від 03.10.2019 р. № 157IX, далі —Закон № 157). А алгоритм розподілу закладено в Методиці розрахунку орендної плати за державне майно, затвердженій постановою КМУ від 28.04.2021 р. № 630 (далі —Методика № 630).
При цьому обов’язок розподіляти орендну плату може бути покладено як на орендодавця, так і орендаря. В останньому випадку на банківський рахунок орендодавця капає тільки належна йому сума. А решту орендар перераховує напряму до бюджету. Очевидно саме такий варіант розподілу орендної плати за держмайно в автора змальованої ситуації.
Зверніть увагу! Орендодавець зобов’язаний нарахувати ПДВ і скласти податкову накладну на всю суму орендної плати, передбаченої договором оренди держмайна.
Наталія ВОЛОШИНА,
консультант газети “Все про бухгалтерський облік”