Облік та податкові наслідки продажу створеної та придбаної торгової марки
Створену чи придбану торгову марку (далі – ТМ) доволі часто використовують у госпдіяльності суб’єкта господарювання. Але трапляються випадки, коли такі ТМ продають іншим суб’єктам господарювання. Про те, як відобразити в обліку таку реалізацію, поговоримо далі.
Доходи від реалізації — не роялті
Особа, котра має право власності на ТМ (себто на неї оформлено свідоцтво на знак для товарів і послуг), має право зокрема (ст. 16 Закону № 3689):
- передавати будь-якій особі виключні майнові права інтелектуальної власності на ТМ повністю або щодо частини зазначених у свідоцтві товарів і послуг на підставі договору;
- видавати будь-якій особі дозвіл (ліцензію) на використання ТМ на підставі ліцензійного договору.
Микола ПРОЦЕНКО,
експерт із бухобліку та оподаткування, м. Львів
Список використаних нормативно-правових актів:
1. ПКУ — Податковий кодекс України.
2. ЦКУ — Цивільний кодекс України.
3. ГКУ — Господарський кодекс України.
4. Закон № 3689 — Закон України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг” від 15.12.93 р. № 3689-XII.
5. Правила № 116 — Правила складання і подання заявки на видачу свідоцтва України на знак для товарів і послуг, затверджені наказом Держпатенту України від 28.07.95 р. № 116.
6. Порядок № 1716 — Порядок сплати зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності, затверджений постановою КМУ від 23.12.04 р. № 1716.
#бухоблік, #ПДВ, #ПодатокНаПрибуток, #ТорговаМарка