Продаж товарів через інтернет з доставкою: чи можна без РРО
СИТУАЦІЯ: ФОП продає товари через інтернет-мережу, доставка та повернення яких відбувається за допомогою кур’єрської служби на умовах післяплати.
ЗАПИТАННЯ: Чи потрібно ФОПу застосовувати РРО або ПРРО?
АРГУМЕНТОВАНА ВІДПОВІДЬ ДПСУ: Частиною другою ст. 664 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо з договору купівлі-продажу не випливає обов’язок продавця доставити товар або передати товар у його місцезнаходження, обов’язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент здачі товару перевізникові або організації зв’язку для доставки покупцеві.
Тобто, якщо споживач (клієнт) замовив товар на вебсайті продавця (інтернет-магазин), не здійснював за нього передоплати, а товар доправляє служба доставки на підставі договору, відповідно до якого товар передається такій службі для доставки покупцю, то тоді
РРО/ПРРО застосовується службою доставки безпосередньо під час передання товару покупцю та отримання оплати від нього, а продавець зобов’язаний вкласти у посилку видаткову накладну, яка свідчитиме про походження товару. Окрім того, продавець (у передбачених законодавством випадках) зобов’язаний вкласти у поштове відправлення гарантійний талон, технічний паспорт або інший документ, що його замінює.
Чек РРО/ПРРО, як відповідний розрахунковий документ, що підтверджує факт оплати товару, зобов’язана видавати служба доставки.
Також із системного аналізу п. 7 р. III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Мінфіну України від 14.06.16 р. № 547, вбачається: якщо через РРО/ПРРО не проводилась операція продажу, то й у разі повернення товару застосовувати РРО/ПРРО не потрібно.
ІПК ДПСУ від 17.05.2022 р. № 549/ІПК/99-00-07-05-01-06
#РРО, #товари. #ФОП, #торгівля