ПОВЕРНЕННЯ ДЕФЕКТНОГО ТОВАРУ ЗА ЗЕДКОНТРАКТОМ: ШУКаЄМО ЮРИДИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ
Наше підприємство поставило покупцеві — іноземному контрагенту зі Швеції товар, партія якого виявилася дефектною. У зв’язку з цим покупець змушений був організувати переборку всієї партії, що призведе до значних трудових і фінансових витрат. Тому він пропонує, щоб ми (постачальник) забрали назад товар із дефектом, а також повернули відповідну частину сплачених коштів та компенсували зазначені витрати. У договорі на цей випадок передбачені відповідні умови, зокрема, про те, що постачальник зобов’язаний відшкодувати покупцеві будь-які витрати та збитки, які у нього виникли в результаті поставки дефектної продукції.
Чи можна оформити таке повернення з оплатою виставлених рахунків, посилаючись на ці норми контракту? При цьому документи від покупця стосовно дефектної продукції в електронному вигляді без підписів і печаток.
Запитання з консультаційної лінії
ВІДПОВІДЬ: Зазвичай постачальник несе відповідальність за неналежне виконання умов договору, у т.ч. шляхом відшкодування збитків. Допомогти вирішити це проблемне питання, що виникло у зв’язку поставкою дефектного товару на виконання зовнішньоекономічного контракту, можуть норми Віденської конвенції1 та/або матеріальне право тієї країни, яке сторони визначили в цьому контракті, і, звісно, положення останнього.
Мар’ян ГАДЗУЛА,
юрист, м. Київ
Очень познавательная и агрументированная информация
В нас була подібна ситуація
На практиці стикнулися із питаннями документального оформлення при поверненні дефектної продукції нерезидентом. Дякуємо за своєчасне роз’яснення, як вийти із цієї ситуації. Ще детально цікавить, чи можна і як компенсувати покупцю його збитки у інвалюті.
На практиці не доводилося мати справу. Питання не з простих, гарна аргументація шляхів вирішення, автору дякую за досить повний огляд!