Пересортиця в комісіонера: бухгалтерський та податковий облік у комітента
Компанія реалізує продукцію через комісіонера. Під час інвентаризації продукції, що зберігається в комісіонера, виявлено факт пересортиці.
Як компанія (комітент) має відобразити в бухгалтерському та податковому обліку вирівнювання виявленої пересортиці продукції, що зберігається в комісіонера?
Запитання з редакційної пошти
ВІДПОВІДЬ: З-поміж іншого, інвентаризації підлягають активи, що не належать підприємству та перебувають на комісії (п. 6 р. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну України від 02.09.14 р. № 879, далі — Положення № 879). Тобто, інвентаризацію здійснює комісіонер. На такі активи складають окремі інвентаризаційні описи (п. 10 р. ІІ Положення № 879). З огляду на п. 4.3 р. ІІІ Положення № 879 копію інвентаризаційного опису щодо товарів на комісії комісіонер має надати комітенту. Наявність товарів, переданих на комісію комісіонеру, також має підтверджувати відповідний акт на передання.
Дмитро ТУРЕЦЬКИЙ, консультант
з податків та зборів, м. Київ
#бухоблік, #ПодатковийОблік, #пересортиця, #інвентаризація