Про порядок повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість
Попри узгодженість сум бюджетного відшкодування алгоритм дій із відшкодування відбувається після прийняття декларації та внесення в реєстр заяв про повернення таких сум на підставі декларації з податку на додану вартість і здійснюється в автоматичному та хронологічному порядку відповідно до черговості внесення заяв до реєстру.
4 травня 2022 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду розглянув касаційну скаргу Офісу великих платників податків Державної податкової служби на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 20 січня 2020 року та постанову П’ятого апеляційного адміністративного суду від 9 липня 2020 року у справі № 400/3455/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “Сільськогосподарське підприємство “Нібулон””до Офісу великих платників податків Державної податкової служби, Головного управління Державної казначейської служби України у м. Київ про визнання протиправною бездіяльності та зобов’язання вчинити дії.
Обставини справи
Платник подав до контролюючого органу декларації, у яких визначив суму від’ємного значення з податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню. Контролюючий орган провів перевірку платника з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо взаємовідносин з контрагентами. Платнику було визначено суму завищеного бюджетного відшкодування з податку на додану вартість. Не погоджуючись з таким рішенням, платник податків звернувся до суду і в судовому порядку рішення контролюючого органу було скасовано. Водночас платник указав, що незважаючи на вирішення цього питання в судовому порядку, контролюючий орган не вніс до реєстру даних щодо узгодження суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Миколаївський окружний адміністративний суд рішенням, залишеним без змін постановою П’ятого апеляційного адміністративного суду, задовольнив позов. Суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що контролюючий орган допустив протиправну бездіяльність, яка виразилась у тому, що після набрання судовим рішенням законної сили, податковий орган не вніс до реєстру інформацію про узгоджену суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість платника, що призвело до неможливості своєчасного перерахування податку.
Верховний Суд задовольнив касаційну скаргу, скасувавши оскаржувані судові рішення та направивши справу на новий розгляд до суду першої інстанції.
Оцінка суду
Положення податкового законодавства встановлюють правовий алгоритм дій та юридичних наслідків як для платника, так і для контролюючого органу, порядок відносин, що виникає (існує) за звичайних умов формування (складання), подання до контролюючого органу та прийняття в електронній формі декларації з показників податку на додану вартість та відповідної заяви про повернення таких сум бюджетного відшкодування, яка відображається в податковій декларації.
Попри узгодженість сум бюджетного відшкодування, алгоритм дій з відшкодування відбувається після прийняття декларації та внесення в реєстр заяв про повернення таких сум на підставі декларації з податку на додану вартість і здійснюється в автоматичному та хронологічному порядку відповідно до черговості внесення заяв до реєстру.
Детальніше з текстом постанови Верховного Суду від 4 травня 2022 року у справі № 400/3455/19
можна ознайомитися за посиланням.
#ПДВ, #БюджетнеВідшкодування