Вилучення автівок на потреби ЗСУ: чи виникають податкові різниці
СИТУАЦІЯ. У Товариства (дочірньої компанії міжнародної групи компаній, офіційного імпортера та головного дистриб’ютора автомобілів на території України) вилучено понад 100 автівок на потреби ЗСУ. Для товариства вони є товарами для продажу (не ОЗ). Автомобілі вилучено військовим командуванням за двома підставами: як відчуження без попередньої компенсації та як вилучення.
ЗАПИТАННЯ: Чи необхідно коригувати фінрезультат до оподаткування за операціями з відчуження без попередньої компенсації та вилучення?
АРГУМЕНТОВАНА ВІДПОВІДЬ ДПСУ: Поняття “примусове відчуження майна” та “вилучення майна” розтлумачено в ч. 1 ст. 1 Закону України № 4765.
Примусове відчуження майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану може здійснюватися з попереднім повним відшкодуванням його вартості (ч. 1 ст. 3 Закону № 4765). У разі неможливості попереднього повного відшкодування за примусово відчужене майно його примусово відчужують з наступним повним відшкодуванням його вартості (ч. 2 ст. 3 Закону № 4765). Натомість вилучення майна здійснюють без відшкодування його вартості (ч. 3 ст. 3 Закону № 4765).
Відображення в обліку операцій із вилучення/відчуження товару на потреби ЗСУ, у т.ч. без попередньої компенсації його вартості, платник податку здійснює за правилами бухобліку під час формування фінансового результату до оподаткування і, відповідно, об’єкта обкладення податком на прибуток підприємств.
Різниць для коригування фінансового результату до оподаткування за такими операціями ПКУ не передбачено.
ІПК ДПСУ від 17.11.2023 р. № 4184/ІПК/99-00-21-02-02 ІПК
#ПодатковіРізниці, #фінрезультат, #ВоєннийСтан#