Доставка товару через поштомат: плюси та мінуси для продавця й покупця
Останнім часом у людних місцях (супермаркетах, станціях метро тощо), як гриби після дощу, почали з’являтися поштомати, себто автоматизовані місця видачі товарів. За останній рік їх кількість та популярність зросли доволі суттєво. Тому на хвилі популярності доставки придбаних товарів через поштомати сьогодні поговоримо про те, що це за фрукт та які вигоди він приносить покупцям і продавцям.
Поштомат — що це таке
Щоб зрозуміти, які вигоди покупцям і продавцям товарів може принести доставка відправлень через поштомат, слід чітко розуміти, чим є цей диво-механізм.
Передусім зазначимо, що на сьогодні законодавчі та нормативно-правові акти не визначають термін “поштомат”, на що прямо зокремлює увагу Мінекономіки України у своєму листі від 15.07.16 р. № 3631-04/21819-07 і в цьому листі воно наголошує, що, по суті, поштомат — це автоматичний поштовий термінал самообслуговування, у якому споживач може у зручний для себе час отримати посилку (товар). Також Мінекономіки наполягає, що поштомати не належать до пунктів продажу товарів, тобто не є торговим автоматом, а лишень одним із сучасних способів доставки товарів від продавця до споживача. Пояснює воно це тим, що, відповідно до ДСТУ 4303-2004 “Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять”, торговельний автомат — це технічний засіб, який автоматично відпускає товари покупцеві після одержання від нього платіжних засобів.
Микола Проценко, експерт із бухгалтерського обліку та оподаткування, м. Львів