ЩО ВІДНОСИТИ ДО ВИТРАТ МАЙБУТНІХ ПЕРІОДІВ І ЯК ОБЛІКОВУВАТИ
Підприємство створене в грудні 2020 року і поки що не займається господарською діяльністю, а саме ремонтом та обслуговуванням побутової техніки.
Чи всі витрати у цей період потрібно вважати витратами майбутніх періодів? Як їх обліковувати?
Запитання з консультаційної лінії
ВІДПОВІДЬ: Збірне визначення терміна “витрати” містить НП(С)БО 1 “Загальні вимоги до фінансової звітності”, причому без якоїсь їх класифікації на витрати минулого, поточного чи майбутнього періоду. Рівночасно таємниці витрат майбутніх періодів розкривають окремі нормативно-правові акти, за допомогою яких картина вимальовується достатньо чітко. Пояснимо.
Певні фінансові затрати підприємства до визнання поточними витратами рахують саме як витрати майбутніх періодів. А відображають їх у ф. № 1 (Баланс (Звіт про фінансовий стан) у статті “Витрати майбутніх періодів”) — рядок 1170. Майбутніми вважають витрати, які трапилися протягом поточного або попередніх звітних періодів, але належать до наступних звітних періодів (п. 2.36 Методичних рекомендацій щодо заповнення форм фінансової звітності, затверджених наказом Мінфіну України від 28.03.13 р. № 433, далі — Методрекомендації № 433).
Ліонель Локеш, консультант з обліку та оподаткування, м. Львів