Облік різних знижок у ресторані
Знижки, бонуси, смаколики від шефа, акції в кафе й ресторанах — це чудовий маркетинговий хід, щоб збільшити потік клієнтів. І кожен заклад, котрий прагне розвиватися, використовує їх у своїй діяльності. Тоді виникає запитання: а як це правильно відобразити в обліку? Бухгалтеру є над чим подумати!
Знижкою є тимчасове зменшення ціни товару для його покупців, проте використання такої знижки можливе лишень за виконання низки умов суб’єктами господарювання, а саме:
- знижки застосовуються до товарів, які безпосередньо реалізуються таким суб’єктам господарювання;
- знижки застосовуються протягом певного періоду;
- нова ціна товару (зі знижкою) менша від ціни, за якою такий товар продавався до встановлення знижки (Закон України “Про захист прав споживачів” від 12.05.91 р. № 1023-XII).
Що таке програми лояльності? Це спеціальні пропозиції знижок, винагород, бонусів для залучення та утримання клієнтів. Як ці операції впливають на фінансовий результат, як не помилитися в розрахунках під час застосування в ресторанному маркетингу знижок, бонусів, ми детально розтлумачимо в цій статті.
Альона ГОНЧАРЕНКО,
податковий консультант, експерт із питань обліку та оподаткування