Відсутність підписів в актах і видаткових накладних: наслідки та варіанти вирішення
Наявність непідписаних актів та видаткових накладних може мати певні наслідки для підприємства. Розглянемо, як можна вирішити проблему непідписаних актів та накладних.
Наслідки
Трапляються ситуації, коли підприємство реалізує велику кількість товарів або надає значну кількість послуг, що викликає необхідність укладати значну кількість актів виконаних робіт або підписувати видаткові накладні. Водночас не завжди менеджери підприємства мають змогу відслідкувати підписання актів виконаних робіт за чинними договорами, що призводить до наявності в бухгалтерії актів виконаних робіт або видаткових накладних без підписів отримувача товару чи послуги. У таких ситуаціях можуть бути наслідки, передбачені абз. 2 п. 44.1 ПКУ, а саме: платник податку не має права формувати показник податкової звітності на підставі даних, котрі не підтверджені первинними бухгалтерськими документами, до яких належать акти виконаних робіт, видаткові накладні, тощо. Відсутність підписів контрагента на актах або видаткових накладних означає, що такий документ є неукладеним і, як наслідок, товар або послуга за таким документом не надавалася чи не передавалася, що не дозволяє підприємству формувати витратну частину на підставі таких документів.
Артем СЕРЕДА, адвокат, партнер allTax