Маркетингові послуги як вирахування з доходу: чи існують ПДВризики
(коментар до ІПК ДПСУ від 13.01.21 р. № 133/ІПК/990021030206)1
1 http://ipk.vobu.ua/view/20496-ipk-99-00-21-03-02-06
Сьогодні ми пропонуємо до вашої уваги ІПК, присвячену ПДВ-обкладенню маркетингових послуг. Вона, напевне, зацікавить МСФЗ-звітуючі підприємства, які реалізують продукцію (товари) оптовим покупцям (дистриб’юторам) та отримують від останніх “зустрічні” маркетингові послуги щодо просування такої продукції (товарів) на ринку.
Запитувач повідомив фіскальному органу, що для розширення ринків збуту та збільшення обсягу реалізації він отримує від покупців продукції (дистриб’юторів) послуги з її просування на ринку, які підтверджують актом наданих послуг. У бухобліку плату за такі послуги визнають як зменшення доходу від реалізації продукції дистриб’юторам.
Наскільки ми зрозуміли, найбільше продавця бентежило те, чи має він за таких умов право на податковий кредит щодо отриманих маркетингових послуг. На жаль, контролюючий орган не аналізував бухоблік придбання маркетингових послуг. За традицією він просто відфутболив підприємство до Мінфіну.
Позаяк цей аспект є важливим під час оцінки податкових ризиків, ми стисло зупинимося на ньому.
Сергій Мефоденко, консультант із оподаткування, м. Київ