Не беріть зайвого (до кузова) чергове посилення штрафів для автоперевізників
(Коментар до Закону України “Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо окремих питань здійснення габаритновагового контролю” від 29.06.2021 р. № 1582-IX1, далі — Закон № 1582)
Зовсім недавно, у розпал гарячого, пекучого, сонячного літа, народні обранці Законом України від 03.06.2021 р. № 1534-IX2 вже підвищували штрафи для недобросовісних автоперевізників (див. газету “Все про бухгалтерський облік” № 62 за 2021 р. на стор. 23). Але, як то кажуть, апетит з’являється під час їжі. Тож навздогін Верховна Рада прийняла Закон № 1582. Розберімося, чого від нього чекати з 1 жовтня (а саме тоді коментований Закон має запрацювати).
Новація 1 Збільшили штраф за невиконання вимог про зупинку
За невиконання вимог про зупинку “уповноваженої посадової особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті”, себто працівника Укртрансінспекції3, штраф зросте у 15 разів(!) — з 3400 грн до 51 тис. грн (ч. 2 ст. 1222 КпАП)!
Приємний “бонус”: за невиконання вимог працівника Укртрансінспекції про зупинку більше не зможуть позбавити права керувати авто.
І якщо досі у КпАП було прямо сказано, що покарання стосується лише водіївперевізників, то з жовтня воно стане “неперсоніфікованим”. Але це зовсім не означає, що драконівської санкції слід остерігатися всім без винятку кермувальникам. Адже за загальним правилом водії повинні виконувати тільки вимогу про зупинку від працівників поліції (п. 2.4 ПДР), а у прикордонних районах ще й прикордонників (п. 2.43 ПДР). І лише кермувальників вантажівок стосується вимога зупинится від працівника пункту габаритновагового контролю (п. 2.41 ПДР).
Новація 2: Штрафи за “переважок”
Для по вінця завантажених фур у передбачену градацію штрафів, встановлених ч. 2 ст. 1321 КпАП, додали покарання за перевищення встановлених законодавством габаритновагових норм понад 30%. Штрафи за менший “переважок” не змінилися, всі їх наводимо у таблиці.
1 http://document.vobu.ua/doc/5764.
2 http://document.vobu.ua/doc/4382.
3 Саме Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті виконує зазначені функції (п. 1 Положення № 299).
Семен ФЕЛІНСЬКИЙ, незалежний експерт, м. Київ
Список використаних нормативноправових актів:
1. КпАП — Кодекс України про адміністративні правопорушення.
2. Положення № 299 — Положення про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті, затверджене постановою КМУ від 17.07.14 р. № 299.
3. ПДР — Правила дорожнього руху, затверджені постановою КМУ від 10.10.01 р. № 1306.
4. Правила № 30 — Правила проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджені постановою КМУ від 18.01.01 р. № 30.
Дуже вчасно, дякую.
Цікава ініціатива, побачим як приживеться.