Повернення товару/авансу: коригуємо ПН
Підстав для повернення раніше відвантаженого товару або перерахованого авансу може бути чимало: це й отримання покупцем товару нижчої якості, раптова зміна бізнесових планів платника чи неспроможність однієї зі сторін виконати свою частину зобов’язань за договором. У будьякому разі повернення товару/авансу, як батьки маля до дитсадка, веде за руку коригування ПДВ. Таким операціям і присвячено цей матеріал.
Повернення всього товару/всієї суми оплати
Згідно з п. 192.1 ПКУ повернення товару чи оплати — це безпосередня підстава для постачальника відкоригувати нараховані за першою подією податкові зобов’язання, а для покупця — відображений раніше податковий кредит. Здебільшого за підставу цього править РК. Його постачальник повинен виписати на дату повернення попередньої оплати покупцю чи отримання від нього раніше поставлених товарів. Тобто орієнтуватися слід на “подію” у розумінні п. 187.1 ПКУ. Підтверджують це й податківці (див., наприклад, категорію 101.15 ЗІР, ІПК ДПСУ від 30.09.2020 р. № 4073/ІПК/99-00-05-06-02-06).
В обговорюваній ситуації РК складають із кодом причини 103 “Повернення товару або авансових платежів”.
Наталія Бобрик,
консультант газети “Все про бухгалтерський облік”
Спасибо.