Роялті за використання торгової марки: особливості оподаткування
Ситуація. ТОВ уклало ліцензійний договір на використання зареєстрованої торгової марки, власником якої є інститут спільного інвестування (далі — ІСІ).
ЗАПИТАННЯ: Чи потрібно збільшувати фінрезультат на суму витрат із нарахування роялті у повному обсязі, якщо вони нараховані на користь ІСІ?
АРГУМЕНТОВАНА ВІДПОВІДЬ ДПСУ: Підпунктом 6 пп. 140.5.7 ПКУ встановлено, що фінрезультат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат із нарахування роялті у повному обсязі, якщо роялті нараховані на користь, зокрема, юрособи, котра відповідно до ПКУ звільнена від сплати податку на прибуток чи сплачує його за ставкою, іншою, ніж встановлена в п. 136.1 ПКУ.
Відповідно до пп. 141.6.1 ПКУ звільняються від оподаткування кошти спільного інвестування, а саме: кошти, внесені засновниками корпоративного фонду, кошти та інші активи, залучені від учасників ІСІ, доходи від здійснення операцій з активами ІСІ, доходи, нараховані за активами ІСІ, та інші доходи від діяльності ІСІ (відсотки за позиками, орендні (лізингові) платежі, роялті тощо).
Заразом слід зазначити, що ІСІ є платниками податку на прибуток відповідно до пп. 133.1.1 ПКУ за базовою (основною) ставкою. Тобто звільнення від оподаткування коштів спільного інвестування та доходів ІСІ, зокрема, у вигляді роялті не передбачає звільнення ІСІ від обкладення податком на прибуток підприємств.
Так, у разі якщо платник податку сплачує роялті на користь ІСІ, то у нього відсутні правові підстави для коригування фінрезультату до оподаткування відповідно до пп. 6 пп. 140.5.7 ПКУ.
ІПК ДПСУ від 21.09.2021 р. № 3493/ІПК/99-00-21-02-02-06
#дайджест, #фінрезультат, #роялті, #дохід