-
Сповіщення: Хроніка подій та консультацій – Газета "Все про бухгалтерський облік"
Фінансовий моніторинг по-воєнному
(Коментар до пп. 12 п. 3 р. ІІ Закону № 2120 — зміни до р. Х Закону № 361)
Розділ 10 Закону № 361 доповнено п. 9, яким встановлено особливі фінмоніторингові вимоги протягом дії воєнного стану на період до його припинення або скасування.
У згаданому пункті законодавець закарбував дві вимоги:
1) банк не вживає заходів для встановлення джерел походження коштів у разі їх внесення клієнтом-фізособою у готівковій формі на його поточний рахунок у розмірі, що відповідає пороговій фінансовій операції, якщо такий клієнт не надав на вимогу банку відповідних документів або відомостей;
2) банкам заборонено проводити видаткові операції (зокрема, видавати кошти в готівковій формі чи переказувати їх) за рахунками клієнтів-фізосіб із коштами (див. вимогу 1), окрім переказу таких коштів на спеціальні рахунки, відкриті Нацбанком для підтримки ЗСУ та/або гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від дій держави-агресора РФ, а також для придбання облігацій внутрішньої державної позики “Військові”.
Банк має попередньо повідомити клієнта-фізособу про обмеження видаткових операцій із зазначеними вище коштами.
За наявності підозри, що внесені клієнтом-фізособою готівкові кошти — активи, пов’язані з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням, банк повинен негайно, без попереднього інформування клієнта, їх заморозити й одразу повідомити СБУ законодавчо встановленим порядком (засобами електронного зв’язку) про таку “заморозку”.
Якщо від СБУ надійшла інформація, що підозра банку про внесену фізособою готівку не підтвердилася, банк зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня від дати надходження таких відомостей розморозити ці активи.
Банк не пізніше наступного робочого дня після розмороження активів через засоби електронного зв’язку інформує про це СБУ.
Маємо заспокоїти банки: замороження активів, пов’язаних з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням, відповідно до п. 9 р. Х Закону № 361 не підстава для виникнення цивільно-правової відповідальності банку, його посадовців та інших працівників за порушення умов належних правочинів, якщо вони діяли у межах завдань, обов’язків та у спосіб, передбачені зазначеним пунктом Закону № 361.
Після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни банк:
- має право здійснювати видаткові операції за поточними рахунками клієнтів-фізосіб із коштами, внесеними ними у готівковій формі (див. вимогу 1), після вжиття заходів для встановлення джерел походження таких коштів;
- зобов’язаний протягом 30 днів після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни надати спеціально уповноваженому органу інформацію про заморожені активи відповідно до вимог Закону № 361.
Тетяна СУШАЛЬСЬКА, консультант газети
“Все про бухгалтерський облік”
#ПодатковаРеформа, #фінмоніторинг, #ВоєннийСтан, #АдмініструванняПодатків