Бонусні програми: як обліковувати
Бонусні програми, наче стріли Амура, поцілені перш за все завоювати серця клієнтів. Подібні проєкти приносять продавцю неабияку вигоду: сприяють залученню до продукту постійних клієнтів, підвищують обсяги продажів тощо. А головне, вони є одним із чинників, за допомогою якого можна виміряти ставлення клієнтів до компанії. Просунуті продавці для цього послуговуються т.зв. метрикою Net Promoter Score (NPS) або індексом споживчої (клієнтської) лояльності. Сьогодні ж ми розглянемо інші метрики бонусних програм (далі — БП), а саме документальнооблікові. І напередодні свят, особливо Нового року та Різдва, учасники БП помітно активізуються, що робить тему обліку продавцями накопичуваних бонусів іще актуальнішою.
БП: загальні положення
Почнемо з того, що чинне законодавство не розкриває секретів поняття “бонус” (лат. bonus — премія). Загалом це один із видів маркетингу — до нього вдаються продавці товарів, робіт і послуг, кожен із яких розробляє власні БП. На практиці під бонусами розуміють умовні облікові одиниці (скажімо, бонусні гривні), які зазвичай зараховують до “скарбнички” учасника БП за виконання ним певних дій (оплату в конкретній сумі послуг за договором, придбання відповідних груп товарів у точках продажу організатора БП, досягнення необхідного обсягу придбання товарів зазвичай за дистриб’юторськими договорами тощо). Наприклад, одні БП передбачають, що бонуси не можуть бути обміняні на гривні, передані третім особам чи перенесені на інший договір; їх списують із бонусного рахунку учасника на обрані ним вигоди за БП; вони діють до … годин 31 грудня поточного календарного року, після чого невикористані бонуси — подібно до новорічних бенгальських вогників — “згоряють” без залишку. Інші БП діють безстроково й передбачають списання бонусних гривень не у зв’язку з придбанням (отриманням) винагород за БП, а в рамках інших акцій (пропозицій) організатора. Буває так, що БП за рішенням організатора згортається достроково: тоді нараховані учасникові бонусні гривні можуть бути використані ним протягом установленого строку після оголошення про закриття.
Завважте: бонусні гривні не є товаром і не продаються за плату учасникам БП, себто їх нарахування учаснику не має своєю передумовою їх придбання (оплату) ним.
Віталіна МІРОНЧУК,
консультант з обліку та оподаткування,
м. Рівне
Как всегда вовремя поданная информация
Хорошо раскрыта информация по довольно узкой тематике
Дякую,завжди всоєчасна подача інформації .
Якраз доречна тема.дякую
Спасибо большое. Очень вовремя! Вот ,что значит работают профессионалы.
Актуально, доступно, а головне, вчасно!
Бонусні програми – актуальна тема для нашого підприємства. Дякую за корисну інформацію
Ці бонуси були для мене головним білем. Прочитала статтю. трохи заспокоілася, адже все рпоблю правильно.