Зберігання та облік трудових книжок: фронт роботи кадрової служби
Цей матеріал витуманить аспекти зберігання та обліку трудових книжок, про які важливо знати фахівцям кадрової служби. В яких умовах і скільки зберігаються трудові книжки? Що робити з “безхазяйними” трудовими? Як вести облік отриманих та виданих трудових книжок? Відповіді на ці та інші запитання вже чекають на вас!
Як належить зберігати трудові книжки
Трудові книжки (далі — ТК) працівників повинні знаходитися на підприємстві (установі, організації), де вони працюють за основним місцем роботи. Причому зберігають ТК протягом усього періоду трудових відносин зі співробітником та видають йому суто при звільненні (п. 3 постанови № 301). До речі, останнє правило не можна порушувати, навіть якщо людина просто забажає роботу на вашому підприємстві зробити сумісництвом, а трудову подати до іншого роботодавця, якого хоче обрати за основного. Тому таку “рокіровку” доводиться робити тільки шляхом звільнення1. А ось роботодавці-фізособи не зберігають у себе ТК найманих працівників — ці документи “на руках” у самих співробітників (зрозуміло, якщо підлеглий паралельно працює за основним місцем на юрособу, то остання і зберігає його ТК).
Олена ВЛАСЕНКО,
консультант газети “Все про бухгалтерський облік”
1 Про це ми докладно розповіли в газеті “Все про бухгалтерський облік” № 100 за 2019 р., стор. 13.