Утилізація оргтехніки: порядок, облік, оподаткування
У цій статті ми розповімо про утилізацію відпрацьованої офісної техніки підприємствами: комп’ютери, ноутбуки, принтери, сканери, комплектуючі до такої техніки тощо. Це процес має низку малоприємних, немов візит до дантиста, та “напряжних” аспектів, на які варто зокремити увагу як бухгалтеру, так і адмінперсоналу підприємства загалом, і процес реалізації яких ми допоможемо вам полегшити.
Загальний порядок дій
Оргтехніка в переважній більшості містить деталі та речовини, які не можна просто викинути, з точки зору безпеки екології навколишнього середовища. У її складі можуть бути небезпечні відходи1 та кольорові метали чи їх сплави, а також дорогоцінні метали2. Тому підприємству слід здавати оргтехніку до спеціалізованого підприємства, що має ліцензію на провадження операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, для подальшої утилізації (ст.ст. 32, 34 Закону про відходи). Означене стосується й окремих елементів оргтехніки. До прикладу, відпрацьовану свинцеву акумуляторну батарею (ємністю 7 А/год та більше) протягом 3 місяців із дня закінчення строку її експлуатації також треба здавати таким спеціалізованим підприємствам з утилізації чи на їх приймальні пункти (ч. 5 ст. 17 Закону № 3503). А металобрухт із вмістом дорогоцінних металів також у встановленому порядку потрібно передавати спеціалізованим підприємствам, включеним до реєстру суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з дорогоцінними металами й дорогоцінним камінням (ч. 3 ст. 4 Закону № 637).
На практиці відпрацьовану оргтехніку після її списання за документами на підприємстві передають одному спеціалізованому підприємству, яке підтверджує, що має всі необхідні дозвільні документи.
Антон ЮЛІН, незалежний консультант, м. Київ
Ви справді вважаєте, що всю оргтехніку здають на утилізацію і платять за це гроші?
Звичайно, усі нормальні підприємства так роблять! І, якщо не хочете нарватися на штраф, то на своєму підприємстві теж маєте так робити.
Давно вже хочу цього хламу на фірмі позбутися. Тепер знаю, як це зробити правильно
На практиці оргтехніку набагато простіше продати навіть власним співробітникам за символічну плату ніж утилізувати. А ті вже потім роблять з нею що хочуть.
Звісно для екології це не гуд та…
Сподіваюся, до того часу, як доведеться списувати, буде легше, ніж з утилізацією звичайних батарейок та ламп – наразі, той ще квест
Дякую. Потрібна інформація.