-
Сповіщення: Увесь № 26 за 2021 р. – Газета "Все про бухгалтерський облік"
-
Сповіщення: Увесь № 26-2021 р. – Газета "Все про бухгалтерський облік"
ПЕРВИННІ ДОКУМЕНТИ: ПРИЗНАЧЕННЯ, ФОРМА, ЗМІСТ
Кожен бухгалтер, навіть початківець, повною мірою усвідомлює, що саме первинні документи — це фундамент, на якому будується бухоблік. На даних останнього базується фінансова й податкова звітність. Тож потрібно знати, як в ідеалі складають первинну документацію, щоб уникнути непорозумінь із контролерами, позаяк вони на підставі повноважень, наданих ПКУ, приділяють їй чимало уваги. У консультації розповімо про головні аспекти створення на підприємстві власної бухпервинки та приймання базових бухоблікових документів від контрагентів тощо.
Первинний документ: призначення
Завважте, контролери мають право вимагати належного документального підтвердження інформації, яка наповнює податкову звітність, зокрема, Декларацію з податку на прибуток1. Нагадаємо, що, згідно з п. 44.1 ПКУ, платники податків обов’язково ведуть облік доходів, витрат, інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань. Підставою для такого обліку є насамперед первині документи та регістри бухобліку. Ба більше, вищенаведена норма прямо забороняє формувати податково-звітні показники, не підтверджені, зокрема, бухпервинкою.
1 Форму якої затверджено наказом Мінфіну України від 20.10.15 р. № 897 (у редакції наказу Мінфіну України від 29.10.2020 р. № 649).
І п. 44.2 ПКУ чітко наголошує: об’єкти оподаткування платник податку на прибуток визначає за даними бухобліку, себто на основі обчисленого бухфінрезультату до оподаткування.
Віталіна Мірончук, консультант з обліку та оподаткування, м. Рівне