Експорт яблук до Близького Сходу: документи, без яких не обійтися
Навіть у кризові часи набуває популярності експорт фруктів українського походження на Близький Схід. Отож у цій статті поговоримо про те, які документи необхідно оформити для експорту яблук на Близький Схід.
Міжнародні сертифікати
Почнемо з того, що конкретні вимоги до продукції висувають іноземні партнери. Тому після того, як ви знайдете покупця яблук в одній із країн Близького Сходу і укладете з ним зовнішньоекономічний контракт, ви будете знати і його вимоги щодо проведення сертифікації продукції.
При експорті в країни Близького Сходу це можуть бути сертифікати ISO 22000 та FSSC 22000. Крім того, для успішного входу на ринок країн Близького Сходу підприємству — експортеру фруктів може знадобитися пройти сертифікацію за стандартом Global G.A.P. — міжнародним стандартом для виробників сільськогосподарської продукції1. Адже наявність цих сертифікатів може бути прямою вимогою від імпортера.
Зауважимо, що за вимогами українського законодавства така сертифікація не є обов’язковою і проводиться на добровільних засадах.
Сертифікат походження товару
Для експорту в країни Близького Сходу необхідно оформити сертифікат походження загальної форми англійською мовою Certificate of origin (форма А). Видає цей сертифікат Торгово-промислова Палата України, необхідну інформацію можна знайти на сайті ТПП2.
Зокрема, для оформлення сертифіката слід:
I. Оформити заявку-декларацію на отримання Сертифіката походження товарів/послуг у форматі Word або в електронному форматі за допомогою сайта https://apply.ucci.org.ua.
II. Надати такі документи (перелік є рекомендованим і може змінюватися):
1) документи, що підтверджують реєстрацію експортера та факт експорту товару українського походження (залежно від виду відправки):
- контракт;
- митна декларація з позначками митниці або товаросупровідні документи з позначками митниці перетину кордону, або в разі електронного декларування — електронне повідомлення митного органу про перетин кордону (у разі видачі сертифіката згодом);
- товаросупроводжувальні документи (коносамент, рахунок-фактура, інвойс, штурманська розписка тощо);
- специфікація;
- договір на експедиційні послуги, доручення від експортера до експедитора, згідно з яким він має право подавати заявку-декларацію, надавати необхідні документи та засвідчувати сертифікати;
- вантажна інструкція;
- здавальний акт порту;
- доручення на навантаження з додатком;
- свідоцтво про державну реєстрацію платника податків (для експортера);
2) основні документи, зокрема:
- акти закупівлі сільгосппродукції або реєстри закупівельних актів. У разі закупівлі сільгосппродукції на оптових ринках — довідки про закупівлю на ринку у виробників чи посередників, акти закупівлі;
- документи або реєстр документів на придбання товару експортером, де зазначено, в якій області України вирощені культури;
- транспортні документи (з/д накладні (чи реєстр) або товаротранспортні накладні тощо);
3) додаткові документи (за наявності):
- сертифікати якості (чи реєстр) або
- фітосанітарні сертифікати;
- довідки сільської ради.
Тарифи на послуги, пов’язані з видачею сертифікатів про походження товару, розміщено на сайті ТПП3.
Фітосанітарний сертифікат
Яблука вказані в Переліку об’єктів регулювання для цілей контролю за переміщенням територією України, затвердженому постановою КМУ від 15.11.19 р. № 1177. Тому на експорт яблук необхідно отримати фітосанітарний сертифікат, який видає Держпродспоживслужба. Процедуру отримання фітосанітарного сертифіката регламентує Порядок № 11774.
Фітосанітарний сертифікат оформлює державний фітосанітарний інспектор за результатами проведення інспектування, огляду, фітосанітарної експертизи (аналізів), які проводять не раніше ніж за 14 діб до переміщення продукції (п. 107 Порядку № 1177).
Для отримання фітосанітарного сертифіката (додаток 16 до Порядку № 1177) державному фітосанітарному інспектору подають (п. 111 Порядку № 1177):
1) заяву на оформлення фітосанітарного сертифіката (додаток 15 до Порядку № 1177), заповнену українською та англійською мовами або однією з офіційних мов Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО);
2) документ, що підтверджує внесення плати за видачу фітосанітарного сертифіката. За видачу фітосанітарного сертифіката справляють плату в розмірі 45,30 грн (п. 5 додатка 1 до постанови КМУ від 09.06.11 р. № 641);
3) висновок фітосанітарної експертизи (аналізів) або висновок повторної фітосанітарної (арбітражної) експертизи (аналізів) об’єктів регулювання;
4) у випадку наявності вимог фітосанітарних заходів країни-імпортера щодо проведення стосовно об’єкта регулювання фітосанітарних процедур та/або знезараження — документацію, яка підтверджує проведення таких фітосанітарних процедур та/або знезараження.
Фітосанітарні сертифікати видають тільки в тому випадку, якщо підтверджуються фітосанітарні вимоги країни-імпортера (п. 114 Порядку № 1177). Слід врахувати, що є певні фітосанітарні вимоги, які висуває кожна країна-імпортер. Посилання на сторінки, де розміщена інформація стосовно вимог кожної країни є на сайті Держпродспоживслужби5. Зокрема, там є посилання на фітосанітарні вимоги при експорті до країн Близького Сходу, наприклад, до Об’єднаних Арабських Еміратів6 та до Єгипту7.
За нормами п. 112 Порядку № 1177 державний фітосанітарний інспектор зобов’язаний видати заявнику фітосанітарний сертифікат чи прийняти рішення про відмову в його видачі протягом восьми робочих годин після отримання ним висновку фітосанітарної експертизи (аналізів). Фітосанітарні сертифікати оформлюють відповідно до Міжнародного стандарту фітосанітарних заходів № 12 “Фітосанітарні сертифікати” та повинні містити інформацію, що дозволяє чітко ідентифікувати вантаж, на який видано відповідний сертифікат (п. 113 Порядку № 1177), у двох примірниках:
- перший примірник видають заявникові;
- другий — залишається в територіальному органі Держпродспоживслужби, що його видав. Інформацію про видачу фітосанітарних сертифікатів заносять до Реєстру виданих фітосанітарних сертифікатів (п. 119 Порядку № 1177).
Строк дії такого документа становить 14 днів (п. 118 Порядку № 1177).
Фітосанітарний сертифікат підписує державний фітосанітарний інспектор і в разі оформлення зазначених документів у паперовій формі скріплює трикутною печаткою встановленого зразка (п. 120 Порядку № 1177).
Інші документи
Зрозуміло, що, окрім сертифікатів, для експорту яблук необхідно мати також всі інші документи, якими зазвичай оформлюють експорт будь-якої продукції. Зокрема, це:
- зовнішньоекономічний контракт;
- рахунок-інвойс;
- митна декларація типу ЕК-10 “Експорт”;
- перевізні документи (авіаційна вантажна накладна (Air Waybill), міжнародна автомобільна накладна (CMR) тощо).
Платники ПДВ також оформлюють податкову накладну на експорт товарів, особливості заповнення якої податківці роз’яснили в категорії 101.16 ЗІР.
Отож ви тепер знайомі з документами, необхідними для експорту яблук, а ми зичимо успіху в цьому бізнесі!
Влада КАРПОВА, к.е.н., консультант, CAP, м. Харків
1 З необхідною інформацією щодо отримання сертифіката Global G.A.P. можна ознайомитися за посиланням: https://www.globalgap.org/uk_en/what-we-do/globalg.a.p.-certification/.
2 https://ucci.org.ua/oformlennia-ta-vidacha-sertifikativ-pokhodzhennia.
3 https://ucci.org.ua/uploads/files/5e1d970e60e11038571503.pdf.
4 Порядок проведення інспектування, огляду, фітосанітарної експертизи (аналізів), повторної фітосанітарної (арбітражної) експертизи (аналізів), нагляду, обстеження, моніторингу, знезараження об’єктів регулювання, оформлення сертифікатів, передбачених Законом України “Про карантин рослин”, контролю за проведенням огляду в частині відбору зразків та вибіркового контролю за проведенням фітосанітарної експертизи (аналізів), затверджений постановою КМУ від 15.11.19 р. № 1177.
5 https://dpss.gov.ua/fitosanitariya-kontrol-u-sferi-nasinnictva-ta-rozsadnictva/fitosanitarni-vimogi-krayin.
6 https://www.ippc.int/en/countries/united-arab-emirates/.
Наше підприємство планує експортувати з наступного року заморожені ягоди. Чи відрізнятиметься процедурв їх експорту від яблук.ю як описано в цій ситатті?
Хотілося ще б побачити бухоблік як експортних операцій, так й операцій із оплати всіх необхідних дозвольних документів
เล่นได้ทุกที่ทุกเวลา: รองรับการเล่นผ่านมือถือ เล่นง่าย สะดวก ทุกที่ทุกเวลา
เล่นได้ทุกที่ทุกเวลา: รองรับการเล่นผ่านมือถือ เล่นง่าย สะดวก ทุกที่ทุกเวลา
เล่นได้อย่างปลอดภัย: ระบบความปลอดภัยสูง ปกป้องข้อมูลส่วนตัว
เล่นได้ทุกที่ทุกเวลา: รองรับการเล่นผ่านมือถือ เล่นง่าย สะดวก ทุกที่ทุกเวลา
Ufabet เว็บพนันออนไลน์ที่คุ้มค่า: โปรโมชั่นและโบนัสมากมาย คุ้มค่า แน่นอน
Ufabet เว็บพนันออนไลน์ที่เล่นง่าย: รองรับการเล่นผ่านมือถือ เล่นง่าย สะดวก ทุกที่ทุกเวลา เล่นได้ทุกระบบปฏิบัติการ เล่นได้บนทุกอุปกรณ์
บริการดีเยี่ยม: ทีมงานมืออาชีพ คอยให้บริการตลอด 24 ชั่วโมง
มีระบบ AI ช่วยเดิมพัน: ระบบ AI ช่วยวิเคราะห์ เพิ่มโอกาสชนะ
เล่นได้ทุกที่ทุกเวลา: รองรับการเล่นผ่านมือถือ เล่นง่าย สะดวก ทุกที่ทุกเวลา
เล่นได้อย่างปลอดภัย: ระบบความปลอดภัยสูง ปกป้องข้อมูลส่วนตัว
Ufabet เว็บพนันออนไลน์ที่คุ้มค่า: โปรโมชั่นและโบนัสมากมาย คุ้มค่า แน่นอน
ดูย้อนหลังฟรี: ดูบาสสด ดูย้อนหลังฟรี ไม่เสียค่าใช้จ่าย
เล่นได้อย่างมั่นใจ: เว็บไซต์มาตรฐาน ปลอดภัย มั่นใจได้
เล่นได้ทุกที่ทุกเวลา: รองรับการเล่นผ่านมือถือ เล่นง่าย สะดวก ทุกที่ทุกเวลา
เล่นได้เงินจริง: เดิมพันแล้วได้เงินจริง ถอนได้ไว
มีระบบแนะนำเพื่อน: ชวนเพื่อนมาเล่น รับรางวัลมากมาย
เว็บตรง ไม่ผ่านเอเย่นต์: มั่นใจได้เลยว่าปลอดภัย ไร้กังวล โอนไว จ่ายจริง
รื้อถอนโรงงานเก่าเป็นการเปิดพื้นที่สำหรับโครงการพลังงานสะอาด
ทีมงานต้องวางแผนการรื้อถอนอย่างรอบคอบ
การรื้อถอนในครั้งนี้จำเป็นต้องขออนุญาตจากหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง
ในบางกรณีการรื้อถอนต้องทำตอนกลางคืนเพื่อไม่ให้รบกวนจราจร
Good post! We will be linking to this particularly great post on our site. Keep up the great writing