Податкова перевірка інтернет-магазину за місцем торгівлі: особливості фактичних перевірок
Сьогодні ми розглянули порядок проведення фактичних податкових перевірок інтернет-магазинів. Тобто як вони мають відбуватися, що можуть перевірити, у тому числі якими правами наділені податківці та суб’єкти господарювання в межах цих перевірок. Тому ця стаття в першу чергу буде корисною для підприємців та інших суб’єктів господарювання, які ведуть онлайн-торгівлю, а також їх бухгалтерів.
До того як ми розпочнемо говорити про перевірочно-процедурні нюанси, зокремимо, що йтиметься про перевірки саме суб’єктів господарювання, які торгують через вебсайти, тобто приймають замовлення, оплату за товар та постачають його офлайн через пошту (поштомат), кур’єра або видають замовлений (куплений) товар у шоурумі чи іншій точці видачі. Інтернет-магазин — це засіб для представлення або реалізації товару, роботи чи послуги шляхом вчинення електронного правочину (п. 8 ч. 1 ст. 3 Закону про е-комерцію). Тож тут вони мало чим відрізняються від інших суб’єктів господарювання. Також звертаємо вашу увагу: все, що буде сказано про перевірки, так само стосується й інших місць торгівлі, надання послуг, виконання робіт, оскільки для цього органи державної податкової служби (далі — органи ДПС) використовуватимуть такий вид виїзних податкових перевірок, як фактичні. А відповідно до пп. 75.1.3 ПКУ фактичну перевірку проводять за місцем фактичного провадження платником своєї діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. Благо для податківців — вони можуть зорієнтуватися на адресу місцезнаходження юрособи, яка має бути вказана на вебсайті інтернет-магазину на вимогу ч. 1 ст. 7 Закону про е-комерцію.
Мар’ян ГАДЗУЛА,
юрист, м. Київ
#торгівля, #ПодатковаПеревірка, #РРО
Вдячна за Вашу роботу. Дуже корисний матеріал.