Рішення НКЦПФР від 05.10.2021 р. № 893 “Про схвалення роз’яснення “Щодо застосування окремих положень Закону України “Про ринки капіталу та організовані товарні ринки” стосовно підготовки звіту про огляд проміжної фінансової звітності товариствами, які є підприємствами, що становлять суспільний інтерес та є емітентами цінних паперів”
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
Рішення від 5 жовтня 2021 р. № 893
Про схвалення роз’яснення “Щодо застосування окремих положень Закону України “Про ринки капіталу та організовані товарні ринки” стосовно підготовки звіту про огляд проміжної фінансової звітності товариствами, які є підприємствами, що становлять суспільний інтерес та є емітентами цінних паперів”
Відповідно до пункту 23 статті 7 Закону України “Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків” Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
1. Схвалити роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України “Про ринки капіталу та організовані товарні ринки” стосовно підготовки звіту про огляд проміжної фінансової звітності товариствами, які є підприємствами, що становлять суспільний інтерес та є емітентами цінних паперів, що додається.
2. Департаменту методології корпоративного управління, корпоративних фінансів, фінансових інструментів на ринках капіталу та організованих товарних ринків забезпечити оприлюднення цього рішення на офіційному вебсайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
<…>
Голова Комісії р. МАГОМЕДОВ
РОЗ’ЯСНЕННЯ
Щодо застосування окремих положень Закону України
“Про ринки капіталу та організовані товарні ринки” стосовно підготовки звіту
про огляд проміжної фінансової звітності товариствами, які є підприємствами, що становлять суспільний інтерес та є емітентами цінних паперів
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі — Комісія) у зв’язку з набранням чинності 01.07.2021 Законом України “Про ринки капіталу та організовані товарні ринки” (далі — Закон про ринки капіталу) повідомляє.
Відповідно до пункту п’ятдесятого частини першої статті 2 Закону про ринки капіталу регульована інформація на ринках капіталу та організованих товарних ринках (далі — регульована інформація) — регулярна та особлива інформація про емітента, інсайдерська інформація, інформація про власників голосуючих акцій понад порогові значення пакетів акцій, інша інформація, що підлягає розміщенню в базі даних особи, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників ринків капіталу та професійних учасників організованих товарних ринків, а також розкривається відповідно до вимог цього Закону.
Частиною першою статті 126 Закону про ринки капіталу визначено, що регулярна інформація про емітента — це річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на ринках капіталу та організованих товарних ринках, у тому числі шляхом подання до Комісії.
Відповідно до частини п’ятої статті 126 Закону про ринки капіталу проміжна інформація про емітента повинна містити, зокрема, проміжну фінансову звітність разом із звітом про огляд проміжної фінансової інформації.
Разом з тим підпунктом 1 частини першої статті 1 Закону України “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність” (далі — Закон про аудит) визначено, що аудит фінансової звітності — аудиторська послуга з перевірки даних бухгалтерського обліку і показників фінансової звітності та/або консолідованої фінансової звітності юридичної особи або представництва іноземного суб’єкта господарювання, або іншого суб’єкта, який подає фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність групи, з метою висловлення незалежної думки аудитора про її відповідність в усіх суттєвих аспектах вимогам національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, міжнародних стандартів фінансової звітності або іншим вимогам.
Підпунктом 7 частини першої статті 1 Закону про аудит визначено, що аудиторські послуги — аудит, огляд фінансової звітності, консолідованої фінансової звітності, виконання завдань з іншого надання впевненості та інші професійні послуги, що надаються відповідно до міжнародних стандартів аудиту.
Відповідно до частини першої статті 6 Закону про аудит аудиторські послуги можуть надаватися лише суб’єктом аудиторської діяльності, якому таке право надано в порядку та на умовах, визначених цим Законом.
Згідно зі статтею 20 Закону про аудит суб’єкти аудиторської діяльності можуть надавати аудиторські послуги лише після включення до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності (далі — Реєстр). Відомості до Реєстру вносяться Аудиторською палатою України.
Відповідно до пункту 1 статті 21 Закону про аудит Реєстр складається з таких розділів:
1) аудитори;
2) суб’єкти аудиторської діяльності;
3) суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності;
4) суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес.
Для товариств, які є підприємствами, що становлять суспільний інтерес та є емітентами цінних паперів, порядок призначення суб’єкта аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності такого підприємства визначено статтею 29 Закону про аудит.
Таким чином, при проведенні перевірки проміжної фінансової звітності для підготовки суб’єктом аудиторської діяльності звіту про огляд проміжної фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес та є емітентами цінних паперів, з метою розкриття зазначеного звіту відповідно до статті 126 Закону про ринки капіталу, такі емітенти мають обирати суб’єкта аудиторської діяльності, який відповідно до статті 20 Закону про аудит повинен бути включений до розділу “Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес” Реєстру, який ведеться Аудиторською палатою України. Огляд проміжної фінансової звітності, проведений суб`єктом аудиторської діяльності в цілях, відмінних від розкриття фінансової звітності відповідно до вимог статті 126 Закону про ринки капіталу, не може вважатись таким, що проведений суб`єктом аудиторської діяльності та використаний товариством, яке є підприємством, що становить суспільний інтерес та є емітентом цінних паперів для цілей розкриття відповідно до вимог статті 126 Закону про ринки капіталу.
#Фінзвітність, #капітал, #ТоварнийРинок