-
Сповіщення: Хроніка подій та консультацій – Газета "Все про бухгалтерський облік"
Виконавець послуг не може підписати акт: як замовнику не залишитися без витрат
Наше підприємство — замовник послуг, кошти за які внесено на умовах 100% попередньої оплати. Виконавець їх надав, а ми 22.02.2022 р. — отримали. Підписаний зі свого боку Акт приймання-передачі наданих послуг виконавець мав надіслати нам на підпис впродовж трьох днів, але на заваді цьому стала війна.
Компанія-виконавець знаходилася в Харкові і наразі її офіс знищено, а персонал на невизначний час не в робочому режимі. Зв’язку з ними не має. Відповідно, з об’єктивних причин підписати Акт виконавець не в змозі.
Підкажіть, будь ласка, як з огляду на таку ситуацію оформити Акт наданих послуг, аби підтвердити факт надання виконавцем і отриманням замовником послуг і, як наслідок, щоб замовник не залишився без витрат?
Запитання з редакційної пошти
ВІДПОВІДЬ: За викладених обставин замовник послуг може скласти “самоакт” (тим паче, що послуги вже оплачено і сума витрат відома). У такому разі на дату “самоакта” в обліку можна визнавати витрати. Пояснимо.
Антоніна КУРИЛЕНКО,
консультант з обліку та оподаткування,
м. Київ
Список використаних нормативно-правових актів:
1. ПКУ — Податковий кодекс України.
2. Закон про бухоблік — Закон України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.99 р. № 996-ХІV.
3. Положення № 88 — Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Мінфіну України від 24.05.95 р. № 88.
#ВоєннийСтан, #витрати, #бухоблік