-
Сповіщення: Увесь № 9 за 2020 р. – Газета "Все про бухгалтерський облік"
Розміри адміністративного збору на 2020 рік за реєстраційні дії






Відповідно до постанови КМУ “Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань у скорочені строки” від 25 грудня 2015 р. № 1133 державна реєстрація, згідно із Законом № 755-IV, у скорочені строки проводитися виключно за бажанням заявника в разі внесення ним додатково до адміністративного збору відповідної плати в розмірах, передбачених пунктом 1 цієї постанови. Така плата не розподіляється на 60% та 40%.
Додаткова інформація до таблиці щодо правильного визначення розміру адміністративного збору
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі державна реєстрація прав) — офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (пп. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”, далі — Закон).
Згідно із ч. 4 ст. 19 Закону строк, визначений у днях, обчислюється з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав. Строк, визначений у годинах, обраховується із часу реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав.
Відповідно до ч. 7 ст. 34 Закону адміністративний збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, у якому подаються відповідні документи для проведення державної реєстрації прав, та округлюється до найближчих 10 гривень.
Адміністративний збір справляється за одну надану послугу у сфері державної реєстрації прав.
У разі надання однієї послуги у сфері державної реєстрації прав одночасно всім співвласникам нерухомого майна адміністративний збір справляється один раз у повному обсязі.
Якщо державна реєстрація права власності або інших речових прав, відмінних від права власності, проводиться в строки, менші ніж передбачені ст. 19 Закону (реєстрація права власності та інших речових прав (окрім іпотеки) — у строк, що не перевищує 5 робочих днів, державна реєстрація обтяжень, іпотек речових прав —у строк, що не перевищує 2 робочих днів), особи, визначені п.п. 1—9 ч. 8 ст. 34 Закону, не звільняються від сплати адміністративного збору.
У разі обрання користувачем варіанта отримання інформації з Державного реєстру прав у цілому щодо суб’єкта речового права, обтяження адміністративний збір справляється в установленому законом розмірі з розрахунку за кожні 25 сторінок інформації.
У разі відмови в проведенні реєстраційних дій адміністративний збір не повертається.
У разі відкликання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень адміністративний збір підлягає поверненню.
Згідно з п. 3 ст. 35 Закону фінансове забезпечення приватних нотаріусів здійснюється за рахунок 60% коштів АЗ, що залишається в приватних нотаріусів, які здійснили державну реєстрацію прав. Перерахування 40% коштів АЗ за державну реєстрацію речових прав здійснюється в установленому законодавством порядку.
Звільняються від сплати АЗ під час проведення державної реєстрації речових прав:
1) фізичні та юридичні особи — під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та оформлені до проведення державної реєстрації прав у порядку, визначеному цим Законом;
2) громадяни, віднесені до категорій 1 і 2 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
3) громадяни, віднесені до категорії 3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно проживають до відселення чи самостійного переселення або постійно працюють на території зон відчуження, безумовного (обов’язкового) і гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали в зоні безумовного (обов’язкового) відселення не менше 2 років, а в зоні гарантованого добровільного відселення — не менше 3 років;
4) громадяни, віднесені до категорії 4 потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно працюють і проживають або постійно проживають на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що станом на 1 січня 1993 року вони прожили або відпрацювали в цій зоні не менше 4 років;
5) особи з інвалідністю внаслідок Другої світової війни, особи з числа учасників антитерористичної операції, учасників здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, яким надано статус особи з інвалідністю внаслідок війни або учасника бойових дій, та сім’ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняні до них у встановленому порядку особи;
6) особи з інвалідністю I та II груп;
7) Національний банк України;
8) органи державної влади, органи місцевого самоврядування;
9) інші особи за рішенням сільської, селищної, міської ради, виконавчий орган якої здійснює функції суб’єкта державної реєстрації прав.
Адміністративний збір не справляється за внесення змін до записів Державного реєстру прав, пов’язаних із приведенням у відповідність до законів України в строк, визначений цими законами (абз. 12 ч. 8 ст. 34 Закону).
Комісія Нотаріальної палати України
з аналітично-методичного
забезпечення нотаріальної діяльності
#АдміністративнийЗбір