Облік роботи та відпочинку водія: умови, контроль, санкції
Усе, що стосується роботи водіїв, завжди актуальне й не лише для підприємств-перевізників. Ми на сторінках газети “Все про бухгалтерський облік” уженеодноразово розповідали про правила організації робочого часу та відпочинку водіїв як на теренах України, так і в закордонні відповідно до норм ЄУТР та Конвенції № 153. Тож сьогодні пропонуємо освіжити ці правила, а також з’ясувати, чи вплинули спецправила, впроваджені на час воєнного стану1, на організацію роботи водіїв.
1Наразі його продовжено до 05 години 30 хвилин 19.02.2023 р.
У реаліях сьогодення, вирішуючи завдання з організації роботи, зосібна і водіїв, власникові бізнесу та очільникові підприємства треба зважати не лише на норми КЗпП із Положенням про роботу водіїв, а й Закону № 2136. До речі, згадане вище Положення розроблено, зокрема, на виконання міжнародних домовленостей України. Тож його норм мають дотримуватися всі без винятку перевізники на території нашої держави. Крім того, під час міжнародних перевезень обов’язкові до виконання норми ЄУТР та Конвенції № 153 і, звісно, маємо пам’ятати, що водіям заборонено керувати транспортними засобами у стані втоми (пп. “б” п. 2.9 Правил дорожнього руху).
Одразу умовимося, що під перевізниками ми розуміємо фізичну або юридичну особу, яка на комерційній основі чи власним коштом перевозить пасажирів чи/та вантажі транспортними засобами (п. 1.5 Положення про роботу водіїв).
Віктор НАГОРНИЙ,
консультант газети
“Все про бухгалтерський облік”
#ВоєннийСтан, #перевезення, #РобочийЧас, #ТрудовіВідносини, #ШтрафніСанкції