Про звільнення від орендної плати за землю
Платники земельного податку, які провадили діяльність на території проведення антитерористичної операції, звільняються від своїх обов’язків, зокрема щодо сплати орендної плати за землю державної або комунальної власності з 14 квітня 2014 року до 8 червня 2016 року. Закон України “Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції” № 1669-VІІ є спеціальним законом у спірних правовідносинах, а тому його застосування узалежнюється від внесення відповідних змін до Податкового кодексу України.
5 червня 2018 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду розглянув касаційну скаргу Бахмутської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 17 січня 2018 року та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду
від 20 березня 2018 року у справі № 805/4569/16-а (провадження № К/9901/48827/18) за позовом Публічного акціонерного товариства “ДТЕК Донецькобленерго” до Бахмутської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових вимог, зобов’язання внести зміни до інтегрованих карток з земельного податку та орендної плати юридичних осіб шляхом виключення з них відомостей про наявність податкового боргу (недоїмки).
Обставини справи
Контролюючий орган сформував податкову вимогу, якою зобов’язав платника сплатити суму податкового боргу станом на 14 березня 2016 року із земельного податку та орендної плати з юридичних осіб. Платник указав, що здійснював свою діяльність на території проведення антитерористичної операції, тому має право на звільнення від обов’язку зі сплати орендної плати за землю.
Донецький окружний адміністративний суд рішенням, залишеним без змін постановою Донецького апеляційного адміністративного суду, задовольнив позов. Суди попередніх інстанцій, застосувавши до спірних правовідносин принцип презумпції правомірності рішень платника, дійшли висновку, що в податкового органу були відсутні підстави для формування спірних податкових вимог. Суди врахували умови проведення антитерористичної операції, наявність дії тимчасових заходів, запроваджених державою для підтримки суб’єктів господарювання, що провадять діяльність на території проведення антитерористичної операції, а також право платника подавати уточнюючі декларації до раніше поданих декларацій.
Верховний Суд залишив касаційну скаргу без задоволення, а оскаржувані судові рішення — без змін.
Оцінка суду
Положення Закону України від 2 вересня 2014 року № 1669-VII “Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції” є спеціальними у спірних правовідносинах, а тому їх застосування не залежить від внесення відповідних змін до Податкового кодексу України. Тому платники земельного податку, які реалізовували діяльність на території проведення антитерористичної операції, з 14 квітня 2014 року до 8 червня 2016 року звільнені від виконання обов’язків, зокрема, сплачувати за оренду землі державної або комунальної власності.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 року № 1085-р було затверджено Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, а також перелік населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, до якого не належить місто Артемівськ (місто Бахмут).
Детальніше з текстом постанови Верховного Суду від 5 червня 2018 року у справі № 805/4569/16-а
можна ознайомитися за посиланням.
#ОренднаПлата, #земля